Takmer 90% používateľov pravdepodobne nemá aktívne sledovanie v apkách

Nová funkcia App Tracking Transparency, ktorá vám umožňuje rozhodnúť o sledovaní vašej aktivity v aplikáciách, je podľa analytikov z Flurry celkom obľúbená a využívaná.

Vítaná možnosť voľby

Nový prieskum, ktorý spoločnosť realizoval na vzorke 2,5 milióna používateľov v USA, prišiel so záverom, že iba 4% z nich aktívne povolilo prístup k sledovaniu. Pri pohľade na svet ako celok sa podiel zvýšil na 12% zo vzorky 5,3 milióna používateľov.

Nová možnosť, ktorú priniesla aktualizácia na iOS 14.5, vám dáva na výber, či chcete, aby vás vývojári pri používaní ich aplikácií a webov mohli sledovať. S novou App Tracking Transparency (ATT) funkcionalitou si totiž aplikácie musia pýtať váš výslovný súhlas s trackovaním.

V Nastaveniach si môžete ATT nastaviť aj plošne – ak teda nechcete, aby sa vás apky pýtali na prístup k vašej aktivite individuálne, stačí si ponechať prepínač v neaktívnej polohe (po aktualizácii na iOS 14.5 by mal byť neaktívna automaticky).

App Tracking Transparency nájdete v Nastavenia / Súkromie / Sledovanie

Nerozhodný Facebook?

Funkcia sa od svojho ohlásenia v júni 2020 stihla pozbierať nemalú dávku kritiky, okrem iného od Facebooku, ktorý bol pravdepodobne najhlasnejším odporcom. Spoločnosť už stihla niektorým používateľom začať zobrazovať info o nutnosti aktivácie trackovania v iOS 14.5, ak chcú, aby Facebook a Instagram boli naďalej bezplatné. Trochu v kontraste s predchádzajúcimi vyjadreniami sociálnej siete, v ktorých tvrdila, že nová funkcia od Apple bude mať prijateľný dopad a dokonca môže z dlhodobého hľadiska Facebooku pomôcť.

zdroj: Flurry

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.