T-Mobile zaznamenal únik dát

Najnovšou hackerskou obeťou je telekomunikačný gigant T-Mobile. Osoba, ktorá sa vydáva za hackera oznámila, že zabezpečenie T-Mobilu je „hrozné“. Ukradnuté dáta už stihol ponúknuť na predaj. Spoločnosť sa s touto situáciou veľmi ťažko vyrovnáva.

Generálny riaditeľ telekomunikačného giganta T-Mobile, Mike Sievert poslal všetkým svojim zákazníkom odkaz, v ktorom sa ospravedlňuje za nedávny únik dáta, ktorý sa dotkol viac, ako 50 miliónov aktuálnych, bývalých a potencionálnych zákazníkov T-Mobilu.

Uniknuté dáta obsahovali mená, telefónne čísla, adresy, dátumy narodenia, čísla sociálneho zabezpečenia, informácie na dokladoch totožnosti, IMEI čísla a IMSI čísla. Bohužiaľ už boli aj ponúknuté na predaj. K veci sa generálny riaditeľ vyjadril nasledovne:

„Nesplnili sme očakávania, ktoré sme sami sebe nastavili, pokiaľ ide o ochranu našich zákazníkov. Vedieť, že sa nám nepodarilo zabrániť tomuto úniku, je jednou z najzávažnejších častí tejto udalosti. V mene všetkých v tíme Magneta chcem povedať, že nás to skutočne mrzí.“

Ďalej uviedol, že T-Mobile je „sklamaný a frustrovaný“ a že „zaistenie bezpečnosti údajov o zákazníkoch je zodpovednosť, ktorá sa v spoločnosti berie neuveriteľne vážne“. „Predchádzanie útokom je pre spoločnosť najvyššou prioritou.“

Hacker, ktorý si pripisuje tento včerajší útok na servery T-Mobile sa vyjadril, že ochrana T-Mobilu je „hrozná“. Hacker ďalej komentoval, že v júli tohto roku objavil nezabezpečený router T-Mobilu a využil ho na prístup k dátovému centru vo Washingtone. K údajom sa dostal pomocou uložených prihlasovacích údajov.

Na druhú stranu sa Sievert vyjadril, že spolupracuje s patričnými úradmi na kriminálnom vyšetrovaní a jeho podrobnosti vzhľadom na aktuálnu situáciu nemôže ďalej komentovať.

„Zjednodušene povedané, zlý človek využil svoje znalosti technických systémov spolu so špecializovanými nástrojmi a schopnosťami na získanie prístupu do našich testovacích prostredí a potom použil útok hrubou silou a iné metódy na to, aby sa dostal do iných IT serverov, ktoré obsahovali údaje o zákazníkoch.“

V súčasnosti T-Mobile informoval všetkých svojich súčasných zákazníkov o krádeži dát a zároveň pracuje na upozornení bývalých a potencionálnych klientov. Dotknuté osoby môžu navštíviť webovú stránku T-Mobilu venovanú útoku, ktorá poskytuje nástroje na registráciu bezplatnej ochrany proti krádeži od McAfee, teda McAfee ID Theft Protection, ochrana proti SPAMu a používanie ATP služby (Account Takeover Protection).

Na odvrátenie budúcich útokov vstúpil T-Mobile do dlhodobého partnerstva s expertmi na kyberbezpečnosť a zároveň konzultuje postupy s firmou KPMG LLP. T-Mobile plánuje v najbližších rokoch investovať do bezpečnosti nemalé finančné prostriedky.

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.