Dôvodom boli rokovania s Hyundai, s ktorým značka zvažuje spoluprácu na vývoji vozidla. Práve na základe tejto informácie prišiel analytik Ming-Chi Kuo, ktorý sa Apple venuje dlhodobo a je teda dôveryhodným zdrojom prognóz, s náčrtom parametrov Apple Car.
Vychádzal pritom z modulu E-GMP, ktorý Hyundai odhalil koncom roka 2020. Platforma, ktorá pripomína skateboard slúži ako modulárna základňa, na ktorú je možné upevniť rôznu karosériu.
Juhokórejská automobilka by sa tak mohla stať partnerom Apple aj keď zatiaľ nie je jasný výsledok rokovaní. Veci sa trochu zamotávajú a pôvodný marcový termín oznámenia konečného rozhodnutia nemusí byť nakoniec reálny.
Poďme ale späť k parametrom. Kuo predpokladá, že Apple Car na platforme E-GMP bude mať dojazd viac ako 550 kilometrov a svojich majiteľov poteší rýchlonabíjaním. Úroveň 80% kapacity by mala batéria dosiahnuť už po 18 minútach. Maximálny výkon by mal byť 350 kW pri 800 V, čo predstavuje strop aj pre elektromobily, ktoré sa už po cestách presúvajú.
Vďaka E-GMP podvozku by auto od Apple malo ponúknuť zrýchlenie z nuly na sto km/h za približne 3,6 sekundy. Maximálka by mala byť 260 km/h.
Odhadovaná premiéra Apple Car je pravdepodobne oveľa viac vzdialená. Niektoré zdroje uvádzajú rok 2024, Kuo sa prikláňa k 2025. Podľa Bloombergu však projekt zatiaľ nie je vo fáze, ktorá by sa dala označiť ako príprava na výrobu. Nejde pritom iba o samotnú produkciu vozidla. Apple bude musieť prejsť testami a získať potrebné certifikáty pred tým, než sa jeho nový produkt dostane do premávky.
Hyundai chce už o niekoľko týždňov predstaviť prvé vozidlo na platforme E-GMP. Pôjde o model Ioniq 5.
zdroj: MacRumors
komentár
Elektrické autá sú super – praktický dojazd je oveľa nižší ako teoretický, udávaný v dokumentácii, a ak v zime zapnete kúrenie alebo v lete klimatizáciu, tak je ešte nižší. Akékoľvek nabíjanie, aj takzvané rýchlonabíjanie trvá neporovnateľne dlhšie ako natankovanie benzínu. Cena elektroauta je oveľa vyššia ako cena porovnateľného benzínového auta. Len somár by to kúpil.