Ktoré iOS aplikácie zbierajú najviac osobných údajov?

Analýza údajov o súkromí, ktoré musia po novom vývojári uvádzať v App Store prináša zaujímavé, nie však prekvapivé zistenia.

Spoločnošť pCloud sa pozrela na tieto informácie a zoradila apky podľa toho, v akej miere zbierajú dáta používateľov aj to aká časť z nich putuje k tretím stranám. Analytici si všímali to, z koľkých dostupných kategórií používateľských dát konkrétna aplikácia “loví”.

80 percent aplikácií vaše údaje využíva na marketing svojich vlastných produktov v rámci apky aj mimo nej. Môže ísť o reklamy, ktoré vidíte pri používaní aplikácie alebo aj na iných platformách, ktoré môžu propagovať samotnú službu ale aj veci od tretích strán, ktoré si to zaplatia.

Ktoré z aplikácií sú teda najväčším “konzumentom” vašich údajov dvojica Instagram a Facebook. Obe platformy používajú až 86% dát od používateľov na predaj ich produktov a takisto na zobrazovanie reklám tretích strán na základe vašich údajov.

Nasledujú aplikácie KlarnaGrubhub s 64 percentami a UberUber Eats, ktorí využívajú 57 percent.

Viac ako polovica aplikácií zdieľa s tretími stranami aspoň nejakú časť osobných dát. Opäť, neslávnym kráľom rebríčka sú Instagram so 79 percentami a Facebook s 57 percentami.

Aby to nebolo celé iba o negatívnych zisteniach dal pCloud dohromady zoznam najbezpečnejších aplikácií z pohľadu ochrany osobných údajov.

Používate niektorú z nich? Čo hovoríte na zistenia analytikov?

zdroj: pCloud

cover: Unsplash / Dimitri Karastelev

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.