Spoločnošť pCloud sa pozrela na tieto informácie a zoradila apky podľa toho, v akej miere zbierajú dáta používateľov aj to aká časť z nich putuje k tretím stranám. Analytici si všímali to, z koľkých dostupných kategórií používateľských dát konkrétna aplikácia “loví”.
80 percent aplikácií vaše údaje využíva na marketing svojich vlastných produktov v rámci apky aj mimo nej. Môže ísť o reklamy, ktoré vidíte pri používaní aplikácie alebo aj na iných platformách, ktoré môžu propagovať samotnú službu ale aj veci od tretích strán, ktoré si to zaplatia.
Ktoré z aplikácií sú teda najväčším “konzumentom” vašich údajov dvojica Instagram a Facebook. Obe platformy používajú až 86% dát od používateľov na predaj ich produktov a takisto na zobrazovanie reklám tretích strán na základe vašich údajov.
Nasledujú aplikácie Klarna a Grubhub s 64 percentami a Uber s Uber Eats, ktorí využívajú 57 percent.
Viac ako polovica aplikácií zdieľa s tretími stranami aspoň nejakú časť osobných dát. Opäť, neslávnym kráľom rebríčka sú Instagram so 79 percentami a Facebook s 57 percentami.
Aby to nebolo celé iba o negatívnych zisteniach dal pCloud dohromady zoznam najbezpečnejších aplikácií z pohľadu ochrany osobných údajov.
Používate niektorú z nich? Čo hovoríte na zistenia analytikov?
zdroj: pCloud
cover: Unsplash / Dimitri Karastelev