A tak, ako je dnešný deň symbolom príchodu jari a nového života, tak aj Apple zabil vo svojej produktovej ponuke ďalší produkt, aby uvoľnil miesto novým zariadeniam, ktoré budú v ponuke snáď ešte v priebehu tohto roka.
Reč je o špeciálnych konfiguráciách 21.5″ iMacu s Retina 4K displejom, ktoré si užívatelia mohli objednať v oficiálnom online obchode spoločnosti Apple, respektíve cez autorizovaných predajcov. A síce je reč o 512GB a 1TB SSD konfiguráciách, ktoré boli dostupné po boku lacnejších riešení ako 256GB SSD či továrensky štandardný 1TB Fusion Drive, kombinujúci bežný 5400-otáčkový disk s SSD, na ktoré sa prenáša časť aktívne využívaných dát.
Za posledné dni tak ide už o tretí produkt, nad ktorým Apple zlomil palicu. Najprv oficiálne potvrdil, že iMac Pro bude dostupný len do vypredania zásob, a to sa práve dnes ráno stalo. Apple dnes ráno predal posledný iMac Pro, a súčasne s tým nielen že nadobro ukončil jeho predaj, ale zároveň zrušil oficiálny web produktu.
Druhým produktom, ktorý Apple tento mesiac zabil, je HomePod, teda klasický model inteligentného reproduktoru z dielne spoločnosti Apple. Predchádzal tomu slabý launch, kedy bol reproduktor v zopár krajinách sveta, nepodpora hudobných aplikácií tretích strán a v neposlednom rade aj cena. Bol to totiž reproduktor v pravom zmysle slova, čo sa odrazilo na jeho privysokej cene 399 dolárov. Chybu ale Apple spravil v tom, že ho prezentoval ako inteligentný reproduktor, kde sa najlacnejšie kvalitné produkty ako Amazon Echo pohybovali už na cene okolo 60-70 dolárov.
komentár
Páni redaktori tu majú zaujímavý slovník: Netflix si svieti na zákazníkov, Apple sa bude sústrediť, Apple zabíja produkty…