Analýza od Avalonu odhaduje, že 100 miliónovú hranicu Apple pokoril v decembri 2020. Prvé hodinky značka predstavila v roku 2015. Odvtedy počet predaných kusov rástol, no podľa analytikov nešlo o stály či stabilný rast. Napríklad v rámci minulého roku si ich zaobstaralo 30 miliónov ľudí, čo je takmer viac ako za úvodné dva roky existencie Apple Watch.
Produkt podľa analýza patrí k štvorici najrozšírenejších Apple zariadení. Pred ním sú v rebríčku iPhone, iPad a Mac. Posledný menovaný segment má Apple Watch v počte používateľov prekonať v horizonte dvoch rokov.
V Spojených štátoch napríklad vlastní Apple hodinky 35% ľudí, ktorí sú zároveň majiteľmi iPhonu. Ak objem ľudí s iPhone a Apple Watch dosiahne túto úroveň celosvetovo, pôjde o viac ako 350 miliónov ľudí s hodinkami, čo bude 2,5-násobne viac ako teraz.
Atraktivitu produktu by u ďalších potenciálnych používateľov mohol Apple zvýšiť rozšírením integrácie aj mimo sféru iPhonu. Mohlo by ísť o ďalšíe možnosti, ako Apple Watch využívať – na spôsob rozšírenej autentifikácie, ďalšie zlepšovanie zdravotných funkcií. Benefitom podľa Avalonu je aj ideálne umiestnenie na tele nositeľa pri sledovaní obsahu z ďalších technológií, ako napríklad smart okuliare.
Presné čísla predajov Apple Watch nie sú známe, keďže Apple vo svojich oficiálnych informáciách produkt radí pod spoločnú kategóriu Wearables, Home and Accessories. Sem patria aj AirPods ale napríklad aj HomePod mini.
zdroj: Avalon