Apple vydal macOS Big Sur 11.2.1 opravujúci chybu, pri ktorej sa nemuseli niektoré MacBooky Pro (2016 a 2017) nabíjať. Spoločnosť zároveň zverejnila dokument s podrobnosťami o chybe.
Apple sa vyjadril, že „malé percento zákazníkov“ s 2016 a 2017 modelmi 13 a 15 palcových modelov MacBooku Pro sa mohlo stretnúť s chybou, ktorá spôsobila, že sa MacBook nedokázal nabiť na viac ako 1% kapacity batérie. V hlásení o systéme sa objavilo aj varovanie „Odporúča sa výmena“ v časti Napájanie. Pre kontrolu MacBooku je potrebné kliknúť na Apple logo a otvoriť „O tomto počítači Mac“. Chyba sa týka nasledovných modelov:
- MacBook Pro (13 palcový, 2016, dva Thunderbolt 3 porty)
- MacBook Pro (13 palcový, 2017, štyri Thunderbolt 3 porty)
- MacBook Pro (13 palcový, 2016, štyri Thunderbolt 3 porty)
- MacBook Pro (13 palcový, 2017, štyri Thunderbolt 3 porty)
- MacBook Pro (15 palcový, 2016)
- MacBook Pro (15 palcový, 2017)
Pokiaľ sa táto chyba týka aj vášho zariadenia, Apple odporúča, aby ste kontaktovali spoločnosť pre výmenu batérie (v našom prípade Apple Premium Resselera). Výmena je samozrejme zdarma, nakoľko sa jedná o chybu zo strany spoločnosti. Apple ale poznamenal, že pred výmenou zariadenie skontroluje a overí jeho nárok na výmenu.
Ak sa ale závada neprejavuje na vyššie uvedených modeloch, tak či onak sa odporúča čo najrýchlejšie aktualizovanie na macOS Big Sur 11.2.1 ako prevencia vzniku takéhoto problému. Chybu opravuje aj macOS Catalina 10.15.7 Supplemental Update pre tých, ktorý svoje MacBooky nemajú aktualizované na verziu Big Sur.
Užívatelia macOS Big Sur môžu zistiť stav batérie (a prípadnú nutnosť výmeny) otvorením Systémových nastavení, kliknutím na Batériu, následným kliknutím na Batériu v bočnej lište a otvorením „Zdravie batérie“. Na macOS Catalina, prípadne staršom systéme je potrebné držať klávesu Option (ALT) a kliknúť na ikonu v stavovom riadku.