Projekt s dvomi šéfmi?
Podľa nového reportu od Reuters sa časť predstavenstva obáva, že by automobilka v projekte figurovala ako kontraktor. Vízia Hyundai nie je podľa nemenovaného člena exekutívy naklonený výrobe áut pre iné značky.
Obe značky, Apple aj Hyundai, sú podľa neho zvyknuté mať posledné slovo. Apple robí produkty a ich kompletný branding a marketing. Takže spolupráca bude podľa neho náročná. Hyundai preto aktuálne vedie internú diskusiu o tom, ako postupovať ďalej.
Napriek tomu, že automobilka nie je jednoznačne otvorená spolupráci, má dostatočne voľné kapacity a nový kontrakt by jej mohol pomôcť zabezpečiť si potrebný objem výroby.
Apple údajne chce veľkú časť dielov dodávať z vlastných zdrojov a automobilku vníma ako kompletujúci článok.
Prvý kontakt oboch značiek za účelom nadviazania budúcej spolupráce prebehol ešte v roku 2018. V Cupertine vtedy projektu šéfoval Alexander Hitzinger, ktorý zatiaľ prešiel do Volkswagenu.
Nejasné termíny
Pred časom sme informovali, že obe značky nedávno absolvovali jednania o spolupráci na vývoji elektromobilu. Hyundai tieto rokovania potvrdil, no neskôr už svoje oficiálne stanovisko upravil a vynechal menovité spomenutie Apple.
Pokiaľ ide o očakávané odhalenie Apple Car v nejakej forme, niektoré odhady hovoria o roku 2024, Bloomberg však napríklad tvrdí, že projekt je ešte ďaleko od samotnej produkcie.
Podľa dostupných informácií chcú Apple a Hyundai dospieť k dohode do marca. S ohľadom na nejednotný názor predstavenstva automobilky to však nemusí nakoniec byť reálne.
zdroj: Reuters