Android oproti iOS posúva tretím stranám až 8-násobok dát z aplikácií pre študentov

Vyplýva to z novej štúdie, ktorú realizovala a uverejnila Me2B Alliance. Informácie podľa analýzy smerujú aj k vysokorizikovým prijímateľom.

Viac ako 90 percent

Nezisková organizácia vo svojej štúdii využila náhodnú vzorku z vyše 70 mobilných aplikácií, ktoré sa používajú na 38 školách, čo v praxi predstavuje minimálne pol milióna respondentov z radov predagógov, študentov aj ich rodín, ktorí apky využívajú.

V Me2B analýzou zistili, že 60% týchto aplikácií odosiela údaje tretím stranám. Išlo o platformy ako Google či Facebook. Zaujímavé bolo však zistenie, že je výrazný rozdiel medzi Android a iOS prostredím.

Kým v prípade operačného systému Apple odosielalo vysoko rizikovým prijímateľom 26% aplikácií, Android apky dosiahli výsledok 91%. Adresátom v kategórii najvyššieho rizika odosielalo informácie 2,6% iOS a 20% Android aplikácií.

V praxi je tak pravdepodobnosť, že Android apka zdieľa obsah žiakov rizikovým skupinám až 3,5-násobne vyššia. V prípade najvyššej úrovne rizika ide dokonca o 8-krát vyššiu pravdepodobnosť.

Pomáha aj novinka v iOS

Podľa analytikov pomáha znižovať risk posielania údajov rizikovým adresátom aj nová funkcia App Tracking Transparency (ATT). Tú uviedol Apple do praxe s vydaním iOS 14.5. Funkcionalita bola zdrojom kontroverzie už od svojho ohlásania. Medzi hlasnými kritikmi nechýbal napríklad vyššie spomenutý Facebook, ktorý sa podľa oficiálnych vyjadrení obáva o malé podniky, ktoré nebudú vedieť presne cieliť svoju reklamu.

Podľa Me2B však ATT pomáha zvýrazniť dôveryhodnosť iOS oproti Androidu, pokiaľ ide o aplikácie. V správe sa však uvádza aj obava, že ani iOS nemusí plne eliminovať riziko tvorenia profilov. Analytici odhadujú, že až 95% kanálov tretích strán pre príjem údajov z apiek je aktívnych aj v čase, keďpoužívateľ nie je prihlásený.

Spoločnosť v rámci štúdie vyzvala Google a Facebook, aby podrobnejšie informovali používateľov o tom, ktoré apky zdieľajú info s tretími stranami.

zdroj: Me2B Alliance

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.