Aké hry podporujú Apple M1?

M1 Pro a M1 Max svojím výkonom určite ohúria. Ako sa ale správajú nové čipy z dielne Apple pri hrách? Tie sú, takisto ako iné komplexné programy náročné na hardvér, aj keď trocha iným spôsobom. Ako si nové čipy M1 dokážu poradiť s hrami a aké výkony dosahujú pri viacerých AAA herných tituloch?

Nový Mac s výkonným čipom M1 Pro/Max – určite ale nebol kupovaný predovšetkým na hranie. To určite nie. Predovšetkým na prácu. Macy a najmä tie s novým čipom sú určené primárne na prácu. No na druhej strane, čo takto vyskúšať nejakú tú hru a zistiť, aký má aj v tejto kategórií výkon nový procesor od Apple? Trochu záťažového testu nikdy neuškodí. A nie je nad to, vyskúšať, ako si M1 poradí aj hrami, ktoré sú v mnohých smeroch (a v prípade AAA titulov) skutoční “žrúti” výkonu. Samozrejme netreba čakať výkon, prekonávajúci “nabúchané” hráčske zostavy, ktoré závidí aj NASA…

Nasledujúce herné tituly, ktoré v tomto článku predstavíme, ponúknu predstavu o tom, aké výkonné sú čipy M1 Pro a M1 Max. Taktiež možno poukážu na fakt, že aj keď nie sú tieto hry plne optimalizované pre Apple Silicon, čoho sú nové procesory od Apple schopné.

Aj keď sa zrovna nejedná o najnovšie tituly, ktoré boli predstavené pred mesiacom, tak na svoj vek, sa stále jedná o hry s obstojnou grafikou. Samozrejme aj s obstojnými hardvérovými nárokmi.


Shadow of Tomb Raider

Shadow of Tomb Raider sme umiestnili na vrch rebríčku z veľmi jednoduchého dôvodu. Jedná sa o hru, ktorá demonštruje, aký výkonný dokáže byť čip M1. Aj keď hra nie je optimalizovaná pre Mac, vývojári hry šikovne využili API grafické rozhranie Metalu na macOS. Na hranie tejto hry je potrebné ju spustiť pomocou Apple Rosetta (jedná sa o vrstvu, ktorá dokáže čítať príkazy formulované v X86 alebo X64).

Aj keď sa bude jednať o port a nie priamu podporu hry, predvedú sa nové čipy od Apple v plnej paráde. Povšimnúť sa bude dať grafika vonkajšieho prostredia hry (spolu s tieňovaním a celkovo svetlom), a vykresľovanie rôznych, aj vzdialených objektov a to pri 1080p “High” úrovni grafiky hry.  Priemerný framerate hry sa bude pohybovať na cca 50-60 snímkoch za sekundu (testované na 14-palcovom MacBooku Pro s M1 Pro čipom). Na YouTube tento výkon M1 čipu demonštroval aj používateľ MrMacRight, ktorý na 16-palcovom MacBooku Pro s čipom M1 Max dosiahol výkon 50-60 snímkov za sekundu s rozlíšením 1140 bodov. Pre takýto výkon musel ale znížiť grafické detaily na “Medium”.

Metro Exodus

Jeden z najnovších Triple-A titulov, ktorý sa pýši portom na macOS. Metro Exodus je v súčasnosti asi najlepšie vyzerajúca strielačka z pohľadu prvej osoby, ktorá je aktuálne dostupná na Macoch a ponúka najlepší výkon na Apple Silicon. Aj keď je potrebná Apple Rosetta, integrované grafické jadrá v M1 Pro a M1 Max sú veľmi dobre “vybavené” aby sa bez obštrukcií popasovali s herným enginom. Vďaka tejto kombinácií si hráč bude môcť vychutnať ostré súboje za svetla, plazenie sa v temnote a prežitie v post-apokalyptickom svete. Hra pri rozlíšení 1440 bodov si zachováva úctyhodných 40-50 snímkov za sekundu, pričom pri 1080 bodoch dosahuje až 100 snímkov za sekundu.

Deus Ex: Mankind Divided

Ďalší port, ktorý stále využíva x86 architektúru a potrebuje emuláciu pomocou Rosetty. Deus Ex: Mankind Divided je možno ešte stále aj na nové čipy trocha priveľa. Teda aspoň na prvú generáciu M1, ktorá začína mať pri “slušnej” grafike už trocha problémy. Novšia generácia M1 Pro a M1 Max si už s hrou vedia poradiť a to pri 70-80 snímkach za sekundu pri 1080 bodovom rozlíšení a grafických nastaveniach “High”. Pre detailnejšie porovnanie, dokáže stroj s M1 Pro čipom dosiahnuť 50-60 snímkov za sekundu s použitím rovnakých “High” grafických nastavení. Na M1 Max prepnutie na 1440 bodové rozlíšenie dokáže stále priniesť dobru hrateľnosť, kedy sa snímkovanie pohybuje na 45-55 snímkach za sekundu.


A Total War Saga: Troy

Vydavateľ Feral pridáva najnovší titul do svojej série Total War. Tentokrát s názvom Troy. Jedná sa o RTS hru (Real Time Strategy = stratégia v reálnom čase), ktorá je tradične veľmi náročná na procesor počítača, pretože potrebuje veľmi veľa výpočtovej sily pri masových bitkách na obrovských mapách. Inak povedané, na veľkej mape sa nachádza veľa postavičiek, ktorých správanie musí počítač ovládať jednotlivo. Našťastie A Total War Saga: Troy je portovaný na Apple Silicon, čo umožňuje M1 Max čipom veľmi vysokú hrateľnosť, ktorá pri 1080 bodoch prevyšuje 100 snímkov za sekundu. M1 Pro pri rovnakých nastaveniach dosahuje 50-60 snímkov za sekundu.

Baldur’s Gate 3

RPG (role playing game = rolová hra na postavy) Baldur’s Gate ešte nie je úplne oficiálne vydaná, no verzia s predbežným prístupom je už k dispozícií. Tento fakt poukazuje na to, že najnovšie modely MacBookov Pro s čipmi M1 si bez problémov dokážu poradiť aj hrou, ktorá ešte nie je ani dokončená. Dobrou správou je, že tento AAA titul beží bez problémov na Apple Silicon a pri 1080 bodoch na “Ultra” grafické nastavenia dosahujú aj 14-palcový M1 Pro a 16-palcový M1 Max úctyhodných 90-100 sníkov za sekundu.

Pri rozlíšení 1440 bodov presahuje hra 100 snímkov za sekundu na M1 Max počítači. Pri M1 Pro je to omnoho slabšie, pretože tu sa snímkovanie pohybuje iba okolo 20-45 snímkov za sekundu. Pre milovníkov detailov, dokáže hra v 4K rozlíšení na “Ultra” grafických nastaveniach bežať pri 50-60 snímkach za sekundu na M1 Max čipoch.

zdroj: MacRumors

 

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple Intelligence vstúpi do EÚ v apríli 2025

Zdá sa, že redesignovaný Mac mini je najväčšou tohtoročnou novinkou, inak sa všetko nesie v duchu príprav na hardvér kompatibilný s Apple Intelligence. Lenže tá bola ohlásená iba pre krajiny mimo EÚ vzhľadom na lokálne regulácie.