Počet platiacich používateľov streamovacej služby medziročne narástol o takmer 30 percent.
Premium účet má aktivovaný až 124 miliónov ľudí. Pre porovnanie – v prípade Apple Music je to 60 miliónov. Pri úspechoch streamingového giganta netreba však zabúdať ani na určitý objem zákazníkov, ktorý využívajú akciové predplatné. To znamená, že síce patria k Premium časti poslucháčov, no za svoj účet platia buď nižšiu alebo žiadnu sumu – práve vďaka špeciálnym ponukám, ktoré Spotify hojne využíva.
Ďalšim z kľúčových faktorov úspechu Spotify sú podcasty. Práve na hovorené slovo sa spoločnosť v poslednom roku výrazne zamerala a zdá sa, že v tomto smere bude pokračovať aj naďalej. Dôkazom je akvizícia ďalšej menšej spoločnosti, ktorá podcasty produkuje. Apple stále zostáva veľkým hráčom, pokiaľ ide o podcasty, no zatiaľ z nich priamo neprofituje. Nemá ani podiel z reklám, ktoré v rámci epizód odznejú.
zdroj: Spotify