Pandémia donútila viaceré spoločnosti zmeniť spôsob, akým sa budú s ľuďmi deliť o svoje novinky. Časť podujatí bola jednoducho zrušená, iné firmy sa rozhodli natočiť video vopred s tým, že ich sprevádzalo umelo vytvorené publikum. A iné firmy jednoducho vydali tlačové správy. Aj Apple si zvolil oznámenie iPhonu SE, MacBooku Pro a iPadu Pro formou tlačovej správy. Pri WWDC však Apple zvolil iný formát.
To, čo Apple predviedol na samom začiatku WWDC20, nemožno nazvať inak, než oslavou. Veľkolepou, živou oslavou, ktorej sme všetci boli hosťami a ktorú sme si užili viac, než keynote za posledných… no, dovolím si povedať že aj 10 rokov. Očakávali sme, že Apple po vzore iných firiem prinesie deprimovanú keynote podľa pôvodného formátu, len s prázdnym publikom alebo maketami ľudí. Ale to sa nestalo.
Apple totiž prekonal situáciu a vytvoril skvelú šou, ktorá mala tempo a napriek situácii bola živšia a autentickejšia, než všetky WWDC za posledné roky dohromady. Chýbalo všetko, čo kazilo atmosféru predošlých WWDC: čakanie, než sa prezentéri vystriedajú na pódiu, prezentovanie nových funkcií aplikáciami a hrami, ktoré napokon ani nevyjdú, a napokon chýbalo aj to, čo ma štvalo najviac: publikum, ktoré ako cvičené opičky tlieskalo pri každom slide.
Toto všetko chýbalo, a predsa bola WWDC omnoho lepšia. Bolo to kvalitou obrazu, kvalitou strihu a kvalitou scenára. Miesto 2 hodín snímania jedného pódia a slideshow Apple doslova využil celú futuristickú budovu na prezentovanie noviniek. Mnohí užívatelia tak nezískali len prehľad o novinkách, ale aj virtuálnu prehliadku sídla Apple Park v Cupertine. Miesta, kam sa väčšina užívateľov nikdy nedostane.
Úprimne, nie som sám, kto keď sledoval WWDC, komentoval nielen novinky, ale aj to, ako vyzerá sídlo spoločnosti. Malo to však jednu nevýhodu. Apple neustále pripomínal, že nemá čas prezentovať všetky novinky, čo je tak nejak postavené na skutočnosti, že Apple chce, aby jeho prezentácie boli plynulé, aby nezdržoval ľudí drobnosťami. Lenže pri tomto podaní by mi to ani nevadilo. Úprimne ma mrzelo, keď zrazu tie necelé dve hodiny skončili. Kľudne by som si pozrel ešte o pol hodinu viac.
Čo by som si už naopak nikdy nepozrel, je klasický formát keynote. Bol by som veľmi nerád, keby sa Apple vrátil k starému otrepanému formátu, ku ktorému si človek musí otvoriť dva Red Bully, aby mal energiu. Tu však tá energia prichádzala do človeka priamo z videa.
Zaujímavosťou je inak aj to, že záznam WWDC20 na YouTube má za posledných 5 dní takmer toľko videní, čo predošlé tri ročníky dokopy.