Víkendová prevádzka
Podľa oficiálnych informácií si streamovacia platforma Spotify všimla výraznú zmenu v spôsobe ako a kedy ľudia jej služby využívajú. Najviac je to viditeľné ráno – ako spoločnosť uvádza, každý deň teraz pripomína víkend.
Ľudia začínajú svoj deň neskôr, nemusia sa presúvať do zamestnania alebo školy. Prácu aj štúdium riešia z domu a tak odpadá počúvanie počas ranného cestovania. Logicky preto poklesla aj miera využívania apiek pre počúvanie v aute či prostredníctvom wearables zariadení.
Optimisti
Napriek tomu, že sa Spotify podarilo dosiahnuť vytýčené ciele v zisku, značka priznáva, že pandémia bude mať dopad aj na niektoré oblasti jej biznisu. Najvýraznejšie sa aktuálna situácia prejavila asi pri reklamnom obsahu. Ekonomická neistota má za následok to, že značky sú menej ochotné investovať do reklamy. Príjmy z reklamy tak nedosiahli hodnoty z prognóz. Celkovo je však streamovací gigant optimistický a verí, že s prijatím adekvátnych opatrení (ako napríklad spomalenie prijímania nových zamestnancov) sa mu podarí túto krízu prekonať.
V súčasnosti Spotify počúva mesačne takmer 290 miliónov aktívnych poslucháčov a 130 miliónov predplatiteľov – oba segmenty narástli o slušných 31%.
zdroj: The Verge
cover: Howard Bouchevereau