iOS 14 vás upozorní na aplikácie, ktoré sledujú vašu schránku

Apple klepol po prstoch digitálnym špehom. 🕵️‍♂️

Kopírovať do schránky? Na prvý pohľad malá nenápadná funkcia, ktorá vám umožní rýchlo kopírovať obrázky alebo zložité pojmy medzi aplikáciami. Lenže existujú programy, ktoré pracujú s „CTRL-C CTRL-V“ mechanizmom skôr, než autori niektorých vysokoškolských prác.

Riešite s viacerými ľuďmi výlet do nejakého mesta a nechce sa vám každému písať názov? Pojem podržíte, zvolíte možnosť skopírovania a zrazu máte internet plný reklám na cestovné agentúry. Hľadáte nejakú chladničku? Skopírujete si jej dlhý modelový názov a zrazu máte plný internet reklám na obchody s elektronikou. Nie je to len tým, že si o týchto veciach píšete cez platformy ako Messenger, ale tiež preto, že viaceré aplikácie sledujú a kopírujú obsah z vašej „copypaste“ pamäte.

Apple sa však autorom týchto aplikácií rozhodol klepnúť po prstoch a iOS 14 vás upozorní vždy, keď nejaká aplikácia špehuje vašu kopírovaciu schránku. Upozornil na to bývalý zamestnanec Applu a vývojár aplikácií Weather Line a Flighty App, Ryan Jones.

Potvrdil zároveň, že funkciu využívajú väčší aj menší vývojári aplikácií. To, že sa o vás zaujíma Chrome alebo Google News, AccuWeather či AliExpress, asi nie je prekvapením. Avšak to, že sa o to zaujímajú aj aplikácie ako WSJ, NY Times, Ovestock alebo Pigment, môže niekoho prekvapiť, zvlášť ak vezmeme do úvahy, že niektoré vyžadujú pomerne drahé predplatné.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.