Polarizujúca funkcia
Kým niektorí krok Apple chvália, iní sa obávajú výrazného poklesu príjmov z relamy. Najnovšie sa na stranu kritikov pridal aj Instagram, ktorý chce podniknúť aktívne kroky proti tejto zmene.
Pôvodný plán pre Apple bol vydať funkcionalitu ako súčasť blížiaceho sa iOS 14. Ten dorazí pravdepodobne už na jeseň. Po zvážení spätnej väzby od marketérov a vývojárov aplikácií sa však v Cupertine rozhodli termín posunúť na jar 2021.
Reklama naslepo
Instagram chce podľa oficiálnych informácií apelovať nielen na Apple ale aj verejnosť a tvorcov legislatívy. Problémom podľa nich bude to, keď kvôli možnosti vypnúť trackovanie činnosti používateľa, nebude možné pre marketérov merať návratnosť nákladov na reklamu.
Riešením by podľa riaditeľa sociálnej platformy Adama Mosseriho mohol byť určitý kompromis. Ten si predstavujú v Instagrame tak, že by používatelia dostali viac kontroly, ale zároveň by ani tvorcovia reklamy nestratili prehľad v správaní svojej cieľovky. Zároveň však Mosseri dodal, že nemá veľké ilúzie o vplyve zvonku, pokiaľ ide o rozhodnutia Apple.
zdroj: 9to5Mac