Instagramu sa nepáči prístup Apple k súkromiu, hľadá kompromis

Nová funkcia v iOS, ktorá bude presnejšie monitorovať činnosť aplikácií vo vašom telefóne sa stala pre sociálnu sieť kameňom úrazom.

Polarizujúca funkcia

Kým niektorí krok Apple chvália, iní sa obávajú výrazného poklesu príjmov z relamy. Najnovšie sa na stranu kritikov pridal aj Instagram, ktorý chce podniknúť aktívne kroky proti tejto zmene.

Pôvodný plán pre Apple bol vydať funkcionalitu ako súčasť blížiaceho sa iOS 14. Ten dorazí pravdepodobne už na jeseň. Po zvážení spätnej väzby od marketérov a vývojárov aplikácií sa však v Cupertine rozhodli termín posunúť na jar 2021.

Reklama naslepo

Instagram chce podľa oficiálnych informácií apelovať nielen na Apple ale aj verejnosť a tvorcov legislatívy. Problémom podľa nich bude to, keď kvôli možnosti vypnúť trackovanie činnosti používateľa, nebude možné pre marketérov merať návratnosť nákladov na reklamu.

Riešením by podľa riaditeľa sociálnej platformy Adama Mosseriho mohol byť určitý kompromis. Ten si predstavujú v Instagrame tak, že by používatelia dostali viac kontroly, ale zároveň by ani tvorcovia reklamy nestratili prehľad v správaní svojej cieľovky. Zároveň však Mosseri dodal, že nemá veľké ilúzie o vplyve zvonku, pokiaľ ide o rozhodnutia Apple.

zdroj: 9to5Mac

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
Apple Intelligence
pokračovanie článku

Apple Intelligence vstúpi do EÚ v apríli 2025

Zdá sa, že redesignovaný Mac mini je najväčšou tohtoročnou novinkou, inak sa všetko nesie v duchu príprav na hardvér kompatibilný s Apple Intelligence. Lenže tá bola ohlásená iba pre krajiny mimo EÚ vzhľadom na lokálne regulácie.