Apple dodal podľa Strategy Analytics za štvrtý kvartál 2019 približne 2,6 milíona HomePodov, čím si získal 4,7% podiel na trhu s inteligentnými reproduktormi.
Apple sa tak umiestnil na šiestom mieste v rebríčku celosvetových predajcov inteligentných reproduktorov, pričom ostal v závese za Amazonom, Google, Baidu, Alibabou a Xiaomi.
Na prvej priečke rebríčku s inteligentnými reproduktormi (počas štvrtého kvartálu 2019) sa drží Amazon s 15,8 miliónmi dodanými kusmi. Vlastní teda 28,3% podiel na trhu s inteligentnými reproduktormi. Na druhom mieste sa umiestnil Google s 13,9 miliónmi dodanými kusmi. Za vyššie uvedenými spoločnosťami sa drží Baidu, Alibaba a Xiaomi.
Apple sa pochválil, že posledný kvartál 2019 predal o milión viac HomePodov ako v tom istom období roku 2018. V číslach sa jedná o 65% nárast predajov. V porovnaní s ostatnými spoločnosťami nemôžeme hovoriť o ohromnom náraste, nakoľko Apple distribuuje omnoho menej týchto zariadení ako konkurencia.
Môžeme podotknúť, že celkový trh s inteligentnými reproduktormi zaznamenáva nárast predajov, nakoľko v roku 2019 sa predalo 55,7 miliónov kusov a v roku 2018 iba 38,5 miliónov. Strategy Analytics tvrdí, že dodávky inteligentných reproduktorov v roku 2020 budú nižšie, kvôli prerušeniu dodávok z dôvodu prebiehajúcich obmedzí spojených s koronavírusom. Nie len kvôli tejto epidémií to s HomePodmi nevidí Strategy Analytics v roku 2020 ružovo. Dôvodom je, že zákazníci hľadajú inteligentné reproduktory s nižšou cenovou s akou ich ponúka Apple.
HomePod stojí v Spojených štátoch 299$ a je dostupný iba v určitých krajinách. Podľa informácií by mal Apple pracovať na lacnejšej verzii HomePodu, ktorý by nám mal predstaviť niekedy v tomto roku. Podľa inej finančnej správy sa predpokladá, že prvenstvo si udrží spoločnosť Amazon až do roku 2021.
komentár
Umistit se na 6. miste zen6 soutezicich je skvely vykon! Na to, ze umi mene veci a to co umi umi hure je to neskutecne. Beeeee