O čo ide?
Apple po novom zavádza upozornenia, ktoré sa na displeji zobrazia vždy, keď niektorá aplikácia bude chcieť sledovať vašu činnosť. Súčasťou notifikácie je možnosť povoliť alebo nepovoliť sledovanie. Vďaka sledovaniu môžu tvorcovia reklám presnejšie cieliť svoj obsah a sledovať aj efektivitu kampaní. Nová anti-trackovacia funkcionalita má byť povinnou súčasťou aplikácií už po novom roku.
Profit, nie ochrana súkromia
Facebook sa s Apple ťahá za prsty už dlho a priebežne na seba obe strany vzájomne reagujú ohľadom tejto kauzy. Sociálna sieť aktuálne hovorí o dopadoch na malé podniky, ktoré sa v súčasnosti snažia prežiť a na internet bez obmedzení ako komunikačný kanál sa spoliehajú viac ako kedykoľvek predtým.
Rozhodnutie Apple nie je podľa Facebooku motivované ochranou súkromia, ale ziskom. V aktuálnom nastavení vidí dvojity meter – sprísnenie pravidiel sa podľa Facebooku nebude týkať reklám Apple.
Facebook sa pasoval do role ochrancu malých podnikov v printovej reklame, ktorú uverejnil Wall Street Journal
Možnosť voľby
Cupertino samozrejme na vec reagovalo a jeho vyjadrenie kladie dôraz na používateľov. Tí majú podľa značky právo vedieť, kedy sú ich dáta zaznamenávané a zdieľané medzi aplikáciami a webstránkami. Zároveň by mali mať podľa Apple možnosť rozhodnúť sa, či takúto zdieľanie chcú alebo nie. Od Facebooku (a iných služieb) nežiada zmeniť svoj prístup k trackovaniu, ale to, aby skrátka dali ľuďom na výber.
Takisto spoločnosť bližšie informuje o možnostiach pre vývojárov pri nastavovaní spomínanej výzvy k sledovaniu činnosti používateľa. Text, ktorý sa človeku zobrazí, si budú môcť prispôsobiť, aby lepšie vysvetlili výhody toho, ak používateľ sledovanie povolí.
Spomínaná možnosť prispôsobenia textu notifikácie
zdroj: Bloomberg, Apple