Budúce Macy nepodporujú emuláciu Windows

Apple Silicon
Sony Vegas, plnohodnotné Visual Studio alebo 3ds Max na Macu sú minulosťou.

S prechodom na vlastné procesory na Macu sa naplnila jedna z najhorších predtúch, ktoré sme o tomto prechode mali. Chvíľu to síce vyzeralo, že budúce počítače Mac nebudú mať problém s emuláciou, veď samotný Apple ukázal, ako na upravenom Macu mini s A12Z Bionic čipom beží Linux cez virtualizačný softvér. Lenže to je práve ten problém – beží iba Linux.

Rosetta, emulačný softvér ktorý má na starosti konverziu x86 kódu na ARM (v minulosti z PowerPC na x86), totiž nepodporuje Windows. V dokumentácii, ktorú Apple poskytol vývojárom, Apple priamo upozorňuje na fakt, že Rosetta 2 vie preložiť väčšinu x86-64 aplikácií vyvinutých pre Mac, teda aj také programy ako Autodesk Maya, Adobe Photoshop alebo Final Cut Pro. Existujú však dva druhy softvéru, ktorý Rosettta nedokáže preložiť:

  • Rozšírenia Kernelu
  • Virtualizačné nástroje (Parallels, VMware), ktoré virtualizujú x86-64 platformy

Apple uvádza, že Rosetta je schopná preložiť všetky x86-64 inštrukcie, ale nepodporuje niektoré novšie inštrukčné sady a funkcie procesorov ako sú vektorové inštrukcie AVX, AVX2 a AVX512. Preto, ak majú vývojári v pláne využiť tieto inštrukčné sady vo svojom softvéri, majú navrhnúť aplikácie tak, aby sa tieto sady využívali len vtedy, ak sú dostupné. Teda, inými slovami, majú bežať iba na Macu s Intel procesorom.

Mac Developer Transition Kit

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť