Apple znížil svoj podiel z App Store pre malé spoločnosti

Značka oznámila, že v prípade vývojárov, ktorí profit z App Store je nižší ako milión dolárov ponúkne novú nižšiu maržu.

Ide tak o polovičnú sumu oproti klasickým 30%. Novinka sa týka malých firiem a nezávislých vývojárov, určujúcim faktorom je výška ich príjmu z obchodu, ktorý prevádzkuje Apple.

Poplatok vo výške 15% sa vzťahuje na platené apky, nákupy v apkách či predplatne.

Tim Cook vo svojom stanovisku zdôraznil význam malých podnikov pre svetovú ekonomiku, inovácie a príležitosti. Cupertino chce týmto krokom prispieť k vyššej kreativity a rozvoju na svojej platforme s aplikáciami.

O zaradenie do programu s nižšou maržou sa môžu uchádzať všetci vývojári, ktorí v tomto roku zarobili menej ako jeden milión dolárov. To bude platiť aj v prípade ďalších rokov.

Ak sa stane, že vývojári, ktorí pôvodne spĺňali podmienky pre zvýhodnenú sadzbu, zvyšia svoj profit a presiahnu tak miliónovú hranicu, bude pre nich platiť štandardných 30%.

App store ponúka aktuálne takmer 2 milióny aplikácií dostupných celosvetovo. Na platforme je aktívnych 28 miliónov vývojárov.

zdroj: Apple

komentáre
  1. Nechce sa mi verit ze vychadzaju v ustrety ludom .. nieco za tym musi byt, v konecnom dosledky vyssie zisky. Napada vas nieco ako by to mohli dosiahnut tymto krokom?

    1
    0
    1. Je to pravdepodobne len marketing a PR… Podla analytickej firmy Sensor Tower sa to bude tykat 98% developerov – avsak tito developeri vytvaraju menej ako 5% prijmov App Store. (2% developerov ma obrat vyssi ako 1 000 000 USD rocne a vytvaraju 95% prijmov App Store.)

      1
      0
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.