Jasný líder
Vďaka silným predajom, ktoré sa celosvetovo realizovali počas úvodných troch mesiacov roku 2020, si dokázal segment smart hodiniek udržať trend rastu, aj napriek aktuálnej pandémii nového koronavírusu.
Predaje narástli medziročne o pätinu a dosiahli hodnotu 13,7 milióna kusov. 55% produktov, ktoré sa dostali k novým majiteľom, malo na sebe logo Apple. Ďalšie priečky rebríčka obsadil Samsung a Garmin.
V úvodnom štvrťroku 2020 predal Apple 7,6 milióna hodiniek, čo predstavuje 23% nárast oproti rovnakému obdobiu za rok 2019.
Samsung klesol
Pre porovnanie, Samsungu sa podarilo predať 1,9 milióna kusov, čo je mierny nárast oproti 1,7 miliónu hodiniek predaných v roku 2019. Značka však zaznamenala takisto mierny pokles trhového podielu z 15 na 14 percent. Dôvodom bola súčasná kríza ale aj rast konkurencie na čele s Garminom a ďalšími značkami.
Posledný z prvej trojky, Garmin, predal 1,1 milión kusov a zvýšil tak medziročne objem predajov o 38% a svoj trhový podiel z 7% na 8%.
Šiesta generácia Apple Watch na dohľad
Pokiaľ ide o celkový pohľad na trh, Strategy Analytics predpovedajú spomalenie dynamiky v novom kvartáli, a následnom pokračovaní rastu v druhej polovici roku, keď sa budú otvárať ďalšie prevádzky a zvýši sa dopyt po tomto type produktov za účelom monitoringu zdravia.
Na jeseň sa očakáva aj predstavenie novej generácie Apple Watch s novými funkciami orientovanými práve na zdravie nositeľa ako napríklad sledovanie okysličenia krvi, spánku a nová fitness apka.
zdroj: MacRumors