Apple stráca pôdu na trhu – aj napriek silným AirPods

Podiel značky v segmente true wireless v poslednom kvartáli aktuálneho roku klesol. Dôvodom je silná konkurencia

V roku 2019 pochádzala polovica predaných bezdrôtových slúchadiel z produkcie kalifornského jablka. Tento rok by mal objem ešte narásť – počíta sa s 82 miliónmi kusov. Ani to však nestačí na rastúcu konkurenciu čínskych značiek.

Aktuálny podiel Apple je tak iba niečo cez jednu tretinu. Na druhom mieste je Xiaomi s 10% a trojicu uzatvára Samsung s 6%. Posledný spomínaný výrobca tento rok plánuje zdvojnásobiť svoje predaje.

Pokiaľ ide o ostatné značky z Číny, tie často ponúkajú porovnateľný výkon či funkcie ako AirPods, avšak za zlomok ceny. Aj preto sa im darí zlepšovať svoju pozíciu na trhu.

Apple údajne v súčasnosti pracuje na tretej generácii AirPods – podľa renomovaného analytika Ming-Chi Kua začne ich výroba až budúci rok. V hre je aj akýsi medzistupeň medzi AirPods a AirPods Pro, ktorý by kombinoval dizajn vyššej produktovej rady a nižšiu cenu vďaka absencii aktívneho potláčania šumu.

zdroj: MacRumors

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.