Zmena plánov. Niekoľkokrát
Automobilové ambície značky pod názvom Project Titan postupovali nerovnomerne od roku 2014. Apple viackrát prehodnotil a upravil svoje ciele. Doug Field, veterán spoločnosti Apple, ktorý pracoval pre Teslu, sa vrátil dohliadať na projekt v roku 2018 a minulý rok prepustil z tímu takmer 200 ľudí.
Odvtedy spoločnosť postúpila natoľko, že si teraz kladie za cieľ vytvoriť produkt pre spotrebiteľov, uviedli dva nezávislé zdroje oboznámené s plánmi Apple. Cieľom je výroba osobného vozidla pre masový trh. Okrem Apple Car sa značka chce zamerať aj na nový dizajn batérií, ktorý by mohol výrazne znížiť náklady na batérie a predĺžiť dojazd. Apple v tejto chvíli odmietol komentovať svoje plány alebo budúce produkty.
Ak existuje značka, ktorá na to má, je to Apple
Výroba automobilu predstavuje výzvu aj pre dodávteľov Apple. Kalifornské jablko síce roky vyrába stovky miliónov zariadení, ale auto je zatiaľ pre ňu neznámou pôdou. Elonovi Muskovi a Tesle trvalo neuveriteľných 17 rokov, kým konečne predstavili automobil, ktorý bol ziskový.
„Ak je na planéte jedna spoločnosť, ktorá má na to zdroje, je to pravdepodobne Apple. Ale zároveň to nie je mobilný telefón,“ uviedol pre Reuters človek, ktorý pracoval na projekte Titan.
Nie je zatiaľ jasné, kto by pre Apple automobil skonštruoval. Podľa dostupných informácií však bude značka pravdepodobne hľadať výrobného partnera, ktorý by jej s projektom pomohol. Takisto je v hre aj scenár, pri ktorom by logo Apple niesol systém autonómneho riadenia, ktorý by bol súčasťou vozidiel tradičných automobiliek.
Ak by sa nakoniec Apple rozhodol predstaviť vlastné vozidlo, výzvou preň ako pre nováčika na trhu s automobilmi môžu byť aj výrobné objemy. Podľa odhadov je potrebné ročne vyrobiť 100 000 vozidiel a ďalej zvyšovať tento objem, aby ste v segmente dosiahli zisk.
S BMW Apple spolupracoval na systéme CarKey
Senzory ako v iPhone
Automobil Apple môže podľa zákulisných informácií disponovať viacerými senzomi LiDAR. Tie môžete poznať napríklad z iPadu Pro či nového iPhonu 12 Pro, ktorým umožňujú 3D snímanie prostredia a takisto meranie vzdialeností.
Pokiaľ ide o batériu automobilu, spoločnosť Apple plánuje použiť jedinečnú monočlánkovú architektúru, ktorá zväčší objem jednotlivých článkov v batérii a uvoľní miesto vo vnútri batériového modulu.
Takýto dizajn v praxi umožňuje do batérie možné vložiť viac aktívneho materiálu, čo dáva autu potenciálne dlhší dojazd. Spoločnosť Apple tiež skúma chemické procesy LFP alebo fosforečnanu lítno-železnatého, ktorý má vo svojej podstate menšiu pravdepodobnosť prehriatia a je teda bezpečnejší ako iné typy lítium-iónových batérií.
„Je to ďalšia úroveň,“ uviedol zdroj informovaný o technológii batérií spoločnosti Apple. „Ako keď ste prvýkrát videli iPhone.“
zdroj: Reuters