Apky vám odteraz môžu posielať reklamu vo forme Push notifikácií

Upozornenia vám vyskočia iba v prípade, že ich posielanie povolíte.

Zmienku o novom spôsobe reklamy sa spomína v App Store Guidelines. Ide o zaujímavú zmenu, keďže Apple je známy svojimi komplexnými obmedzeniami v oblasti Push notifikácií. Značka dlho neumožňovala aplikáciám využívať upozornenia na reklamu a promo, či dokonca priamy predaj produktov a služieb.

Dvojaký meter

K zmene v politike došlo po viacerých kauzách. Šlo o to, že Apple v minulosti občas v podstate obchádzal vlastné pravidlá, keď posielal Push notifikácie, ktoré obsahovo mohli byť považované za reklamu. Pri iných vývojároch by podobný postup spôsobil ban alebo v lepšom prípade “iba” stratu privilégia posielať notifikácie používateľom apky. Je logické, že si Apple za to vyslúžil kritiku.

Treba však povedať, že pôvodný úmysel bol pozitívny. Notifikácie môžu byť občas otravné – predovšetkým tie s reklamným obsahom. Celoplošný zákaz týchto notifikácií však viedol k zákazu aj upozornení, ktorými aplikácie mohli používateľov informovať o užitočných novinkách ohľadom služieb alebo produktov, ktoré ponúka. Práve nový prístup Apple by tento problém mohol vyriešiť.

zdroj: The Verge

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
FrontPageTech iOS 19 Camera
pokračovanie článku

iOS 19 prinesie redizajn aplikácií po vzore Vision Pro

Operačný systém iOS 19 by mohol okrem ďalších Apple Intelligence funkcií priniesť aj nové dizajnové prvky, ktoré zažili premiéru v operačnom systéme visionOS. Šlo by tak o ďalší spôsob, akým chce Apple zjednotiť výzor svojho softvéru.
iPad Air 2024 Mockup MacBlog
pokračovanie článku

iPad Air 3 možno ponúkne čip M3

Nie je žiadnym prekvapením, že Apple by mohol tento rok uviesť na trh novú generáciu iPad Air vo dvoch veľkostiach a s novším čipom. Otázkou však je, akým.