Microsoft ešte minulý rok vyjadril svoju hernú ambíciu. V hernom priemysle mu totiž nestačí byť len významným konzolovým hráčom. Chce, aby platformu Xbox Live mohli využiť až 2 miliardy hráčov na celom svete.
To by ale spoločnosť čisto s konzolami a počítačmi nedokázala. Práve preto na vývojárskej konferencii GDC 2019 oznámila rozšírenie vývojárskej sady Xbox Live SDK o podporu smartfónov a tabletov so systémami iOS a Android. Spoločnosť tak umožní vývojárom využívať širokú škálu možností. Zo zaujímavostí možno vybrať napríklad podporu party chatu a posielania správ v hrách, synchronizáciu s účtom Microsoft Account, podporu achievementov a v neposlednom rade zálohu postupu na cloud. Tieto všetky veci môžu následne využiť celkom zadarmo aj hráči. Jediné, čo stačí, je mať a používať účet Microsoft.
V neposlednom rade tiež Xbox Live umožňuje mať v hrách cross-play. Ukážkovým príkladom je Minecraft, ktorý podporuje cross-platformový multiplayer naprieč širokým spektrom zariadení – od mobilov a tabletov cez Windows 10 a Xbox One až po Nintendo Switch. Microsoft taktiež ukázal novú sadu nástrojov Azure GameStack, ktorá umožňuje vývojárom lepšie zužitkovať cloudovú platformu Azure a zabezpečuje prístup k technológiám ako PlayFab, Simplygon či k známemu enginu Havok.