Predaje PC klesajú. S nimi v poslednom štvrťroku klesol aj Mac

Mac mini

Predaje PC klesajú zhruba od momentu, kedy sa spopularizovali tablety a rozšírili smartfóny. Tentoraz však kesli aj predaje Macu.

Uviedla to popredná agentúra Gartner, ktorej dáta využívajú aj mnohé veľké firmy, vrátane Applu. V poslednom štvrťroku 2018 mali predaje počítačov ako takých klesnúť o 4.3%, teda z predošlých 71,7 miliónov na 68,6 milióna predaných kusov.

Najväčší pokles zažil Acer, ktorého predaje medziročne klesli o 18.3%, za ním nasleduje Asus s 10.7% medziročným poklesom. Pokles zažil aj Mac – jeho predaje klesli o 3.8% medziročne, teda z 5,1 milióna na 4,9 milióna kusov. Jediný nárast predajov zaznamenali firmy Dell a Lenovo, o 1.4% a 5.9% oproti poslednému štvrťroku 2017. Predaje sa tak zvýšili u oboch na 15,9 a 24,2 miliónov kusov.

Klesajúce predaje počítačov majú na svedomí podľa agentúry viaceré dôvody, vrátane politických, ekonomických a tiež nedostatok komponentov. „Politické a ekonomické neistoty v niektorých krajinách znížili dopyt po PC. Neistoty sú aj v USA – kde je ekonomika celkovo silná – medzi zraniteľnými skupinami ako sú malé alebo stredne veľké podniky. Spotrebiteľský dopyt ostal počas vianoc slabý. Vianočné predaje už nie sú hlavným ťahúňom predajov PC,“ uviedla agentúra.

V podobnom duchu sa vyjadrila aj firma IDC. Obe sa zhodujú, že Apple v roku 2018 predal 18 miliónov Macov, kým v roku 2017 ich predal o milión viac. Nutno tiež dodať, že oficiálne informácie sa už nedozvieme, keďže Apple už po novom nebude oznamovať predaje jednotlivých produktov a zameria sa výhradne na tržby, zisk a hrubú maržu jednotlivých produktových kategórií.

Gartner 4Q18 Mac Sales

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.