Facebook sa po mesiacoch plných škandálov snaží zbaviť zlej povesti. V mene súkromia zavádza zmenu stratégie, ako aj mobilných aplikácií.
Mark Zuckerberg sa na pódiu nechal počuť, že spoločnosť po novom kladie väčší dôraz na súkromnú komunikáciu medzi jednotlivými používateľmi, bojovať sa snaží aj s dezinformačnými správami.
Na také sa napríklad pri blížiacich sa voľbách do europarlamentu v reálnom čase sústredí tím ľudí v írskej centrále Facebooku. Či to dokáže obrátiť neustále sa prepadajúci imidž spoločnosti a prinavrátiť je dôveryhodnosť, je zatiaľ otázne. Používatelia sa však minimálne môžu tešiť na vítané zmeny rozhrania v ich mobilných aplikáciách.
Facebook v ostatných dňoch napríklad spustil výrazný vizuálny redizajn hlavnej mobilnej apky, ktorá čistými bielymi plochami začína pripomínať Instagram. Taktiež je na iOS pocitovo o niečo rýchlejšia v načítavaní dát. Nový dizajn príde v najbližších mesiacoch aj do webovej verzie. Hovorí sa taktiež aj o opätovnom spojení Messengeru a hlavnej aplikácie.
V neposlednom rade sa konečne dočkáme aj oficiálneho natívneho klienta pre Mac a Windows. Doposiaľ sme sa museli spoliehať buď na webový messenger.com alebo rôzne riešenia tretích strán, ktoré len obalili webové rozhranie do pozlátka aplikácie a pridali notifikácie. (Náš obľúbený je momentálne Caprine, stiahnuť si ho môžete tu).
Oficiálna aplikácia bude narozdiel od týchto klientov natívna a ponúkne aj audio a videohovory, čím bude priamo konkurovať napríklad Skypu. Rozhodne poteší všetkých, ktorí trávia veľa času za počítačom a nechcú sa pri komunikácií rozptyľovať Facebookom či tabmi v prehliadači.