Apple prekonal Google. Na prvom mieste sa ale podľa marketingového prieskumu BrandZ od firmy Kantar usadila spoločnosť Amazon.
Podľa rebríčku BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta 2019 vzrástla hodnota Amazonu na 315.5 miliardy dolárov, čím prekonal 309.5 miliardový Apple a 309 miliardový Apple a umiestnil sa na prvom mieste. Hodnota Apple vzrástla za posledný rok o 3%, Google zvýšil svoju hodnotu o 2%, no Amazon až o neuveriteľných 52%.
Amazon tak vyfúkol prvenstvo a monopol ako Googlu tak aj Apple, ktorí sa od roku 2007 medzi sebou bijú o prvenstvo. Tento súboj začal odkedy Google v roku 2007 prekonal Microsoft a získal tak prvenstvo a označenie najhodnotnejšej firmy na svete. Tento súboj titánov naďalej pokračoval a história sa opakovala v roku 2018, kedy Google opäť vyfúkol Applu prvenstvo. Desať najcennejších svetových značiek v tomto rebríčku tvoria takmer výlučne technologické a telekomunikačné spoločnosti a to: Microsoft, Visa, Facebook, Alibaba Group, Tencent, McDonald’s, AT&T, Amazon, Apple a Google.
Aby sa firma kvalifikovala do rebríčka, musí byť verejne obchodovateľná alebo musí zverejniť svoje finančné výsledky aby sa do tohto hodnotenia mohla zapojiť. Zoznam spoločnosti BrandZ používa merania značiek založené na rozhovoroch s viac ako 3 miliónmi spotrebiteľov o tisícoch značiek a s analýzou každej spoločnosti a finančnými výsledkami s použitím údajov z Kantar Worldpanel.
Apple v rebríčkoch hodnoty značky v uplynulých rokoch dôsledne plní svoje očakávania, nakoľko sa vďaka predajom iPhone zvyšujú príjmy spoločnosti. Môžeme podotknúť, že Apple sa v poslednej dobe čoraz viac sústredí na služby predplatného, originálny obsah a iné, nevyužité trhy aby podporil svoje podnikanie kvôli nedávnemu poklesu globálneho trhu so smartfónmi.