Apple na minuloročnej WWDC predstavil rozhranie ARKit, vďaka ktorému sa z iOS 11 stala najrozšírenejšia AR platforma na trhu. Napriek tomu záujem vývojárov o implementovanie rozšírenej reality do aplikácií opadol.
Vyplýva to zo štatistiky firmy Apptopia, ktorá analyzovala dáta App Storu za posledné štyri mesiace. Prvé aplikácie, ktoré mohli začať podporovať toto rozhranie, sa dostali do App Storu v septembri/září minulého roka, kedy funkcia ARKit debutovala v iOS 11.
V tom mesiaci vyšlo na iPhone 300 aplikácií s ARKit podporou. Už v nasledujúcom mesiaci ale počet nových aplikácií klesol len na ~208. Ďalší drastický úpadok nastal v novembri/liatopadu, kedy vyšlo na iOS už iba ~150 aplikácií s ARKit podporou. Lepšie čísla ale priniesol december/prosinec, kedy počet nových aplikácií vzrástol na ~170. Celkovo dnes ARKit podporuje 825 z vyše 3 miliónov aplikácií v App Store.
Najväčšie využitie má ARKit v hrách, ktoré tvoria 30% apiek svojho druhu. Výrazne menší podiel má ďalšia kategória – zábava – s 13,2% a kategória nástroje má 11,9%. Pod hranicou desiatich percent nájdeme vzdelávacie aplikácie, fotoaplikácie a lifestyle, a zvyšných 24% tvoria dokopy aplikácie, ktoré nemožno zaradiť do žiadnej z vyššie uvedených kategórií. Jednou z populárnych aplikácií s podporou ARKit je Pokémon GO, ktoré vďaka rozhraniu disponuje exkluzívnymi vychytávkami na iPhone.