Analytik Ming-Chi Kuo sa nakoniec aj vo svojom novom zamestnaní venuje Applu. Hoci sa mal venovať najmä iným firmám, dnes sa k nám dostáva jeho druhá správa o chystaných iPhonoch, iPadoch, Apple Watch a MacBooku Air.
Jeho nová správa obsahuje naozaj veľké množstvo detailov o chystaných zariadeniach, ktoré by sa mali dostať na trh v rokoch 2018 a 2019. Poďme sa na to teda pozrieť pekne poporade.
iPhone
Kuo očakáva, že Apple túto jeseň uvedie na trh tri modely iPhonu. Pôjde o nový iPhone X, 6,5-palcový iPhone X Plus a nový „budgetový“ iPhone X so 6,1-palcovým displejom. Tento by sa mal dostať na trh už v septembri/září, a to aj napriek tomu, že sa začne vyrábať neskôr, než nové X-ká. Verí tiež, že vďaka svojmu displeju bude nový 6,1-palcový iPhone lákadlom pre majiteľov starších zariadení, keďže má ponúkať podobné funkcie ako dnešný iPhone X, ale má mať nižšiu cenu, okolo 600-700 dolárov.
Analytik tiež očakáva, že aj keď nás tento rok čaká len decentný upgrade, v roku 2019 môžeme očakávať významné inovácie. O čo presne ide, nepovedal, ale dodáva, že telefóny by sa mohli dostať na trh až v októbri/říjnu 2019. Očakáva tiež, že predaje modelov s LCD displejom budú prekonávať predaje tých s OLED displejmi, čoho dôvodom je aj nižšia cena. Nie je vylúčené ani to, že niektoré z budúcich zariadení ponúkne trojitý fotoaparát, aký dnes nájdeme napríklad na Huawei P20 Pro.
iPad, MacBook Air, Apple Watch
V druhej polovici roka 2018 by sme sa podľa Kua mohli dočkať nových iPadov s Face ID. Na trh by sa mal dostať aj lacnejší MacBook Air a nové hodinky Apple Watch s väčším displejom, zrejme pri zachovaní rovnakých rozmerov zariadenia.
Ekonomika
Kuo spomenul vo svojej správe aj potenciálny dopad hospodárskej vojny medzi USA a Čínou na Apple. Kuo nepredpokladá, že by táto ekonomická vojna mala mať priamy vplyv na Apple. Dodáva, že treba zistiť, či čínski zákazníci odmietnu kupovať Apple zariadenia len preto, že sa jedná o výrobok americkej firmy. Analytik vraví aj to, že na trhu s high-endovými smartfónmi má Apple silnú konkurenciu: sám seba.
Spoločnosť je podľa neho v pozícii, kedy musí prekonávať samu seba, aby prinútila ľudí nakupovať nové zariadenia. Vraví, že po vydaní iPhone 6 nedošlo k žiadnemu výraznému nárastu počtu upgradov zo strany zákazníkov. Na koniec ale verí, že Apple je aj naďalej lídrom v oblasti spotrebnej elektroniky a svojich konkurentov na míle predbehol po stránke inovácie a ekosystému. Apple by si mohol podľa neho v tejto oblasti prilepšiť vďaka rozšírenej realite.