Prvé zmienky o možnom vstupe Applu do sveta hi-end slúchadiel pod vlastnou značkou zverejnil Ming-Chi Kuo a dnes na jeho výrok nadväzuje Bloomberg.
Ten získal od svojich zdrojov vovnútri Applu viacero informácií, ktoré nám pomáhajú vytvoriť predstavu o tom, čo majú byť slúchadlá zač. Reportáž Marka Gurmana hovorí o tom, že projekt má veľa spoločného s reproduktorom HomePod. Behom uplynulého roka bol projekt niekoľkokrát pozastavený kvôli početným redesignom a nie je vylúčené ani to, že pred ich plánovaným ohlásením dôjde k ďalšiemu, čím by došlo k opätovnému odloženiu. Vylúčiť dokonca nemožno ani zrušenie projektu.
Ďalšia podobnosť s HomePodom súvisí s kvalitatívnym spracovaním. A nie, slúchadlá nebudú zanechávať šmuhy na hlavách poslucháčov. Slúchadlá sú určené pre high-endový segment trhu, pričom by mali nielen potláčať okolitý šum, ale tiež by mali ponúknuť možnosti párovania, aké majú AirPods. Išlo by teda o inteligentné, jednoduché párovanie s iPhonom. A tiež sa nedá vylúčiť ani integrácia Hey Siri. Tá by tiež mala byť jednou z noviniek u pripravovanej druhej generácie AirPods.
KGI: Apple pracuje na nových high-endových sluchátkách, nahradí Beats Studio?
Podstatnou zaujímavosťou však je, že high-endové slúchadlá by mali priamo konkurovať Beats Studio, teda high-endovým slúchadlám, ktoré taktiež vyrába Apple. Existuje teda šanca, že nové slúchadlá budú kanibalizovať na značke Beats, ale to nemusí byť celkom pravda.
Beats je v prvom rade imidžová značka, ktorá má najväčšiu popularitu u mladej generácie. Jej portfólio je tak nejak ustálené a ďalší hi-end produkt by do nej nemusel zapadnúť. Apple má naopak status kultovnej značky, ktorá má povolené experimentovať. Napríklad s kompletným odňatím fyzického ovládania v prospech Hey Siri. A tiež cenou.