New York Times zverejnil rozsiahlu správu o najväčšej sociálnej sieti. Napriek nedávnej kritike verejnosti pokračuje v zdieľaní používateľských dát s ostatnými spoločnosťami.
Začiatkom roka vypukol mediálny škandál so spoločnosťou Cambrdige Analyitca, ktorá zneužila Facebookom zdieľané dáta na propagáciu politickej kampane. Napriek uisteniu investorov a úradov sa však zdá, že Facebook v obchodovaní s používateľskými dátami neprestal.
V najnovšej správe sa New York Times pozrel na interné dokumenty spoločnosti z minulého roka a taktiež vyspovedal viac než 60 ľudí, vrátane bývalých zamestnancov. Facebook potajomky uzavrel dohody s vyše 150 technologickými spoločnosťami, vrátane Amazonu, Yahoo a Spotify.
Sociálna sieť si partnerov vytipovala, išlo o tzv. dohodu „výhodnú pre všetkých“. Facebook si zaručil dodatočný rast a partnerské spoločnosti zas cenné informácie o používateľoch.
V článku sa spomínajú aj konkrétne prípady. Microsoft Bing napríklad mohol bez povolenia vidieť mená všetkých priateľov v používateľovom zozname, Netflix a Spotfiy pritom získali úplný prístup k súkromným správam, vrátane skupinových konverzácií.
Čo sa týka Applu, ich zariadenia údajne poskytovali prístup ku kalendárom a kontaktom používateľa. Apple túto informáciu dementoval a tvrdí, že tieto údaje ostávajú výhradne na zariadení a Facebook k nim nemá prístup. V lete to isté spomenul aj Tim Cook, ktorý poprel, že by Apple niekedy žiadal súkromné dáta od Facebooku.
komentáre
tak je to spravne. uz ako deti sa ucime ze sa treba podelit s kamaratmi
Bili ťa v detstve ?
facebook sa s tym nesere, zisku su zda sa pre nich viac ako dovera uzivatelov