Modely Apple Watch Series 3 s LTE ovládli trh mobilných smarthodiniek od ich vydania v septembri minulého roka.
Podľa údajov spoločnej výskumnej firmy Canalys, ovládali Apple Watch konkrétne v prvom štvrťroku roku 2018 približne 59 percent celosvetového mobilného smartwatchového trhu. Canalys senior analytik Jason Low hovorí, že mobilné dátové schopnosti sú kľúčom k úspechu rady Apple Watch Series 3:
Kľúčom k úspechu spoločnosti Apple s ich najnovším modelom Apple Watch Series 3 je počet hodiniek s funkciou LTE, ktoré dokázali vtlačiť do rúk spotrebiteľov. Prevádzkovatelia vítajú dodatočné príjmy z predaja týchto zariadení. Zoznam operátorov, ktorí predávajú LTE Apple Watch, sa každý mesiac zvyšuje.
Dodal, že spoločnosť Apple využila nedostatok konkurencie v mobilnom smartwatch trhu:
Zatiaľ čo ekosystém Apple má silnú ponuku LTE hodiniek, nedostatok podobných produktov v ekosystéme Androidu je očividný. Ak sa spoločnosť Google rozhodne využiť túto príležitosť s hodinami Pixel Watch, začala by veľmi “potrebná” súťaž v tejto oblasti.
Existuje niekoľko inteligentných smarthodiniek Wear OS s dostupným LTE, ako napríklad LG Watch Sport, LG Watch Urbane a Huawei Watch 2, no podpora aplikácií tretích strán a aktualizácie softvéru sú v porovnaní s Apple Watch nevýrazné.
Spoločnosť Canalys odhaduje, že objednávky Apple Watch dosiahli v tomto štvrťroku 3,8 milióna kusov vrátane modelov, ktoré nemajú cellurar. I keď množstvo konkurentov ponúka lacnejšiu variantu týchto smarthodniek, Apple Watch sa stále držia na vrchole.
Napríklad čínska spoločnosť Xiaomi expedovala v tomto štvrťroku približne 3,7 miliónov kusov zariadení. Canalys ale konštatuje, že viac ako 90 percent týchto objednávok predstavovali Mi Bands, ktoré sa v Spojených štátoch pohybovali vo výške 20 až 25 dolárov.
Cena Apple Watch sa začína na 299 dolároch pre Series 1 a 399 dolárov a viac pri Series 3 s LTE. Apple nespraví z Apple Watch samostatnú kategóriu tak ako to robí s iPhonom, či iPadom. Namiesto toho sa Apple Watch objavujú v kategórií “Ostatné produkty”, kde sa nachádza aj Apple TV, AirPods, Beats, iPod, HomePod a ostatné príšlušenstvo.
Generálny riaditeľ Apple, Tim Cook nepriamo naznačil, že príjmy Apple Watch dosiahli nový rekord v prvom štvrťroku 2018:
Apple Watch majú za sebou ďalší veľký štvrťrok. Výnosy vzrástli medziročne silným dvojciferným číslom na nový rekord v štvrťroku. Milióny zákazníkov využívajú zariadenie Apple Watch, aby im pomohli zostať aktívni, zdraví a pripojení, a tak z nich urobili najlepšie predávané smarthodinky na svete.
Podľa slov vedúceho výskumného pracovníka IDC Franscisco Jerenima, sa Apple Watch stali tak populárne, že v posledných troch mesiacoch roku 2017 ich celosvetové objednávky prekonali prvýkrát všetky hodinky švajčiarskej značky.
komentáre
Opravte ma, ale nie je to tak, že series 3 sú verzia bez LTE a verzia s LTE?
(alebo všetky 3ky majú LTE?)
Dobrý deň,
Apple Watch Series 3 majú dve verzie. S LTE a bez LTE. Na našom trhu sa LTE verzie zatiaľ nepredávajú.