Nedávna analýza predajov ukázala, že Apple mohol dovedna predať len okolo 600 000 kusov reproduktoru HomePod, vďaka čomu výrazne zaostáva za konkurenciou. Amazon Echo totiž za rovnaké obdobie predal 4 milióny reproduktorov Echo.
Dôvodov pre neúspech HomePodu je niekoľko. V prvom rade je to obmedzená dostupnosť, ďalej privysoká cena a zaostalá Siri. Spoločnosť chce preto riešiť problém po hardvérovej aj softvérovej stránke. Hoci to nie je potvrdené, hovorí sa, že Apple sa chce začať výraznejšie venovať Siri tak, aby schopnosťami a “domýšľavosťou” dorovnala konkurenčné riešenia ako je Amazon Alexa alebo Google Voice.
Po hardvérovej stránke by mal Apple uviesť na trh lacnejší HomePod za cenu iba 199 dolárov. Ten by sa mal podľa blogu LoveiOS.net predávať pod značkou Beats, mal by podporovať AirPlay 2 a jeho výrobu by mal mať na starosti MediaTek. Iný zahraničný server, 9to5mac, ale dodáva, že podpora AirPlay 2 ešte nič neznamená. Pripomína pritom výrok Applu, ktorý pri predstavení technológie AirPlay 2 povedal, že ju budú podporovať aj budúce produkty Beats. Preto je podľa neho možné, že Apple síce bude vyrábať lacnejší HomePod, ale pod značkou Beats sa môže začať predávať úplne iný produkt bez Siri.
komentár
niekto sa tym predajom cuduje?
ved doteraz ten reproduktor nerobi ani polovicu z toho co predstavili