Zatiaľ čo iPhone 6 Plus sa do histórie zapísal vďaka problémom s ohýbaním, neskôr začali užívatelia iPhonu 6 pozorovať problém s funkčnosťou displeja známy ako Touch Disease.
Apple spočiatku oba problémy popieral, respektíve sa k nim vyjadril v zmysle, že sa môžu diať na menšom počte zariadení. Takýto argument ale zákazníkom nestačil, nie po tom, ako Apple časti z nich odmietol zariadenia reklamovať. Apple tak čelí skupinovej žalobe zo strany zákazníkov. Nakoľko žalobcovia naznačovali, že Apple o probléme vedel už skôr a odmietol ho riešiť, spoločnosť musela poskytnúť súdu dokumenty, ktoré mohli tento výrok dokázať alebo vyvrátiť.
Väčšina dokumentov zdieľaných so súdom je síce zapečatená, ale sudkyňa Lucy Koh sprístupnila časť informácií verejnosti. Tie potvrdzujú, že Apple vedel o probléme už pred vydaním. V dokumentácii z testovania produktu pred vydaním sa uvádza, že riziko ohnutia iPhonu 6 je 3,3-krát vyššie, než pri iPhone 5s a v prípade iPhonu 6 Plus je toto riziko až 7,2-krát vyššie. Aj keď interné testovanie dokázalo, že dizajn nového telefónu bol rizikový, Apple pre verejnosť v tom čase uviedol, že prípady ohýbania telefónu sú extrémne vzácne a stali sa dovedna len malému množstvu zákazníkov. Apple vtedy argumentoval, že eviduje len 20 prípadov, reálne však v tom čase istý blog evidoval takmer 300.
Apple tiež evidoval problém Touch Disease. V máji/květnu 2016 potichu upravil interný dizajn telefónu tak, aby čip, ktorý detegoval dotyk, ostal na svojom mieste. Spoločnosť o tejto zmene neinformovala a ani nespustila bezplatný program na výmenu, respektíve opravu zariadenia. Stalo sa tak až niekoľko mesiacov po tom, ako bola kauza Touch Disease medializovaná vo veľkom. Napriek tomu, že Apple o probléme vedel už dlho, opravu iPhonu poskytuje za 149 dolárov.
komentár
je jedno aky vyrobca a ake ma meno….”money first” pravidlo plati vzdy….