iOS 11 priniesol jeden z najväčších redesignov App Storu v histórii, ktorý kladie dôraz na ľudský faktor a na kurátorstvo. Tento redesign mal dramatický vplyv na objavovanie aplikácií a počet stiahnutí a zdá sa, že ten istý krok plánuje Apple uplatniť aj na Macu.
John Gruber z portáu Daring Fireball uviedol, že redesign iOS App Storu minulý rok mal veľmi pozitívny vplyv na aplikácie, ktoré sú pre túto platformu dostupné. Podľa minulomesačnej správy došlo až k 800% nárastu sťahovaní aplikácií v sekcii Featured. Spoločnosť preto podľa jeho slov plánuje spraviť podobný krok aj s Mac App Store. V princípe by takéto rozhodnutie len pomohlo službe, ktorá bola kritizovaná za to, že sa o ňu Apple vôbec nestará.
Výsledkom toho je, že niektorí poskytovatelia softvéru, ako napríklad Adobe alebo Microsoft (Office), neposkytujú svoje aplikácie alebo služby cez Mac App Store. Mnohé dôležité programy tak užívatelia môžu zakúpiť len cez oficiálny web výrobcu. Niektorí výrobcovia dokonca Mac App Store opustili v priebehu rokov po tom, čo doň vstúpili. Napríklad tento rok bola stiahnutá oficiálna aplikácia Twitter a spoločnosť uvádza, že sociálnu sieť možno naďalej používať cez internetový prehliadač.