Apple sa snažil o dominanciu na poli digitálneho spravodajstva už viackrát. S uvedením iPadu uviedol službu Newsstand, do ktorej sme si mohli sťahovať, nakupovať a predplácať čísla časopisov. Táto služba však s príchodom iOS 7 a redesignom vyšumela do stratena, čo dalo zrod aplikácii Apple News.
Táto služba je dostupná na telefónoch aj iPadoch a na rozdiel od Newsstand ide skôr o RSS čítačku, ktorú si môžete plne prispôsobiť svojim záujmom a potrebám. Jednoduchosť je opäť kľúčovým prvkom a aj tá dopomohla k tomu, že čítanosť webu cez službu Apple News sa síce rozrastá, avšak na úkor príjmov. Portál Slate, ktorý sa na problematiku pozrel zblízka, uviedol, že počet Page Views sa vďaka Apple News od spustenia v septembri/září 2017 strojnásobil a aplikácia sa stala hlavným zdrojom čitateľov, čím predbehla Facebook.
Apple News však funguje na princípe RSS čítačky a spravodajský obsah, ktorý si prečítate cez Apple News, si prečítate v upravenej podobe priamo v aplikácii. Neodkáže vás na web a teda pripravuje médiá o zisk. Že to nie sú len plané slová, dosvedčuje príklad od serveru Slate. Tvrdí, že článok, ktorý získa 50 000 prečítaní cez web, vygeneruje viac zisku, než 54 000 000 prečítaní cez Apple News.
Veci sa totiž majú tak, že Apple má striktné podmienky v oblasti reklamy. Len nedávno pribudla podpora pre DoubleClick od Google, teda zaužívaný štandard v oblasti digitálnej reklamy. Kvôli zásadam ochrany súkromia užívateľov Applu je zavedená podpora len pre GIF a statický kód a neobsahuje videoreklamy či HTML5 reklamy.
Spravodajci preto veria, že Apple News časom zmení politiku tak, aby bola služba rentabilná aj pre médiá, ktoré v konečnom dôsledku z reklamy zabezpečujú platy redakcie a používajú ich na ďalšie výdaje.