Jednou zo stratégií, na ktoré Apple pri svojej hudobnej službe stavil, sú exkluzívne albumy od popredných interpretov. Od začiatku bolo jasné, že za ne neplatí malé sumy, až teraz však máme konkrétne čísla.
Chance the Rapper, ktorého mixtape Coloring Book vyšiel minulý rok ako dvojtýždňová exkluzivita na Apple Music, včera na Twitteri prezradil konkrétnu sumu, ktorú mu Apple ponúkol – pol milióna amerických dolárov a reklamu ako bonus.
Chance je pritom len jeden z množstva interpretov, ktorí svoju hudbu debutovali exkluzívne na Apple Music. V roku 2015 pri štarte služby sa napríklad hovorilo, že Drake, ktorý bol prakticky marketingovou tvárou služby, za svoju reláciu na Beats 1 dostal takmer 20 miliónov.
I wanna clear things up. @apple gave me half a mil and a commercial to post Coloring Book exclusively on applemusic for 2 weeks https://t.co/dMWwptrHHH
— Chance The Rapper (@chancetherapper) March 17, 2017
Priekopník v hudobných exkluzivitách je ale služba Tidal, ktorú vlastní Jay Z a nemalý podiel v nej majú aj ostatní interpreti ako Rihanna, Kanye West, Beyoncé, či Coldplay. Donedávna bola taktiež jediným miestom, kde ste na streamovanie mohli nájsť celý Princov katalóg.
Líder v oblasti streamovacích služieb, švédske Spotify, však po exkluzivitách zatiaľ nejde. Pred niekoľkými rokmi mali síce ako prví k dispozícii celú diskografiu skupiny Led Zeppelin, exkluzivity na nové diela od interpretov však neponúkajú, práve naopak. Vďaka kontroverznému bezplatnému streamovaniu sa službe mnoho interpretov vyhýba – trend, ktorý ale možno čoskoro skončí. Spotify údajne po silnom tlaku zo strany hudobného priemyslu plánuje sprístupňovať vybrané nové albumy len platiacim používateľom.