Nie je to prvýkrát, čo iPhone pri fotografovaní do tlačenej publikácie nahradil klasický foťák. Najnovšie sa však takéto fotky dostávajú na ich titulné strany.
Tento mesiac vyšli nové čísla magazínu Billboard a Condé Nast Traveler a oba disponujú titulkou odfotenou pomocou iPhonu. Teraz sa k nim pridáva aj májové číslo gastronomického magazínu Bon Appétit. Ten nie je čo sa týka iPhonu nováčikom – možno si spomeniete na minuloročné vydanie, ktoré pozostávalo výhradne z fotiek zhotovených na iPhone 6s.
Najnovšie vydanie je zamerané na cestovanie, a aj preto podľa kreatívneho riaditeľa Alexa Grossmana dáva zmysel nafotiť jeho titulku na iPhone 7. Finálny produkt zhotovili manželia Taylor Peden a Jen Munkvold, známi aj ako Peden + Munk. Využili pritom Portrait mód na iPhone 7 Plus a výslednú fotku upravili v populárnej appke VSCO.
Podľa Pedena im práca s iPhonom umožnila zredukovať počet asistentov a pracovať len s malým tímom, čo im pripomenulo jednoduché začiatky ich kariéry. Vďaka tomu, že nemuseli mať “pred tvárou strčený obrovský objektív”, bolo podľa nich celé fotenie praktickejšie a pohodlnejšie. “Iste, výsledok sa nedá porovnávať s 25-tisícovou zrkadlovkou, predovšetkým v tlači, ak však fotíte za vhodných podmienok, 99,9 percent ľudí si nevšimne rozdiel” dodáva Grossman.
Za zmienku taktiež stojí fakt, že samotný Apple je v magazíne inzerentom – reklama na zadnej strane dokonca priamo spomína, že titulka bola odfotená iPhonom.
Čo si myslíte vy? Ide len o marketingovú kampaň, alebo sa fotoaparáty v telefónoch skutočne čoraz viac dostávajú aj do rúk profesionálnym fotografom.