Spotify testuje streamovanie hudby v bezstratovej kvalite

Spotify v uplynulých dňoch začalo testovať nové predplatné s podtitulkom Hi-Fi. Streamovať bude v bezstratovom formáte.

S výnimkou Tidalu a jeho drahšej Hi-Fi varianty je na poli streamovacích hudobných služieb stále štandardom stratový formát hudby, či už v podobe MP3, AAC, alebo ďalších. Dôvody sú jasné, komprimovaná hudba zaberá oproti CD kvalite len zlomok miesta, čo predchádza dlhým časom pri načítavaní, šetrí miesto na telefóne a v neposlednom rade aj váš internetový paušál.

Technológie však napredujú – internet je čoraz rýchlejší a smartfóny majú čoraz viac miesta. Preto bolo len otázkou času, kedy spoločnosti presedlajú na kvalitnejší hudobný formát. Teraz sa zdá, že Spotify predbehne Apple aj v tejto sfére. Na vzor Tidalu začala služba vybraným používateľom ponúkať drahšiu verziu predplatného pod názvom Hi-Fi.

Podľa všetkého ide zatiaľ predovšetkým o testovanie cenovej stratégie. Rôznym používateľom sa totiž zobrazili rôzne cenovky – od 5 až po 10 a viac dolárov mesačne. Táto suma sa pritom prirátavá k základnej cena Premium účtu, takže za streamovanie hudby v CD kvalite si zdá sa priplatíte polovicu, až dvojnásobok doterajšieho predplatného. Pre Spotify by to možno konečne mohlo znamenať vyhrabanie sa z červených čísel, ktoré vykazujú napriek vyše 50 miliónom predplatiteľov.

V súčasnosti je maximálna kvalita služby 320kbps v OGG Vorbis formáte (ktorý by na tom mal byť podobne ako MP3). Apple Music pritom využíva doterajší iTunes formát (256kbps AAC) v porovnateľnej kvalite a Google Play Music ponúka klasické 320 kbps MP3.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.