Apple dnes všetkých prekvapil a nielen že aktualizoval súčasný Mac Pro, ale dokonca rok vopred oznámil jeho nástupcu.
Súčasný dizajn á la smetný kôš bol síce inovatívny, no jeho tvorcovia z Cupertina pri ňom doslova narazili na hranice fyziky. Duálne grafické karty, na ktoré bol stavaný, sa nestali vo svete normou a miesto nich sa výrobcovia zamerali na high-end samostatné grafiky. Apple taktiež potvrdil, že dizajn aktuálneho modelu nemusí sadnúť každému a pripravuje novú generáciu pre najnáročnejších používateľov.
Ako však spoločnosť definuje týchto “náročných používateľov”? Server TechCrunch sa v rámci rozsiahlého interview opýtal aj na to. Podľa vice prezidenta pre softvér, Craiga Federighiho, ide predovšetkým o využitie pri vykresľovaní náročnej 3D grafiky – napríklad pri virtuálnej realite, alebo pri istých typoch filmovej tvorby. Taktiež spomína rôzne vedecké disciplíny, ktoré využívajú intenzívne grafické výpočty.
Federighi nešpecifikuje, aká je budúcnosť VR na Macu a či sa dočkáme oficiálnej podpory populárnych riešení ako Oculus Rift, napriek tomu ide o zaujímavú informáciu. Obzvlášť s ohľadom na nový Mac Pro, ktorý potvrdzuje, že platforma ešte nie je mŕtva.
Medzitým sa začalo hovoriť o tom, že Apple pracuje aj na AR (rozšírenej realite), v ktorej vidí v budúcnosti potenciál. Na rozdiel od virtuálnej reality by bola takáto technológia zakomponovaná priamo do okolitého sveta prostredníctvom mobilných zariadení ako iPhone. Začínajú sa dokonca šíriť dohady o vyvíjanej Apple verzii Google Glass – tá má však od hotového produktu zatiaľ poriadne ďaleko, ak ju vôbec niekedy uvidíme.