Pár dní dozadu zahraničné médiá hlásili, že Jawbone prestal komunikovať so zákazníkmi, čím ich nechal v štichu. Ľady sa však pohli a aj keď si Jawbone v posledných týždňoch nespravil dobré meno, teraz aspoň vieme, čo sa deje.
Zdroje blízke firme Jawbone odhalili pre portál TechCrunch, že firma sa snaží odísť zo svojho pôvodného biznisu. Firma pôvodne vyrábala fitness trackery a bezdrôtové reproduktory pre bežných spotrebiteľov, no v posledných rokoch sa stalo toto odvetvie nehostinné kvôli príchodu mnohých veľkých hráčov na trh. Medzi nimi môžeme nájsť aj napríklad Apple, ktorého Apple Watch sa radia tiež medzi najpopulárnejšie fitness trackery na trhu. O situácii na trhu bezdrôtových reproduktorov nehovoriac, tam je tiež veľa značiek.
Jawbone sa plánuje preorientovať na výrobu a predaj zariadení pre zdravotníctvo a zároveň plánuje poskytovať služby klinikom, ktorí pracujú s pacientmi. Zmena však nie je taká ľahká, Jawbone v snahe o premenu hľadá zahraničného investora, pričom v uplynulom období firma minula 951 miliónov dolárov, aby predišla kolapsu svojho biznisu.
Či sa však podarí firme nájsť investora po tom, ako užívatelia začali vo veľkom hlásiť problémy so zákazníckou podporou, je otázne. Jawbone sa v tomto ohľade nezachoval korektne a je možné, že to môže pošramotiť aj reputáciu značky z pohľadu investorov. Podľa bývalých zamestnancov vraj firma ešte koncom minulého roka prepustila zamestnancov zo stredísk zákazníckej podpory v Severnom Írsku aj USA. To vysvetľuje, prečo zákazníkom niet pomoci.