Apple potichu predĺžil platnosť pozáručného programu týkajúceho sa problémov s anti-reflexnou úpravou na displejoch MacBooku a MacBooku Pro.
Ak vlastníte niektorý z Retina MacBookov (Pro), pravdepodobne ste o probléme familiárne nazývanom Staingate počuli, možno ste ho dokonca zažili. Na poškodenú anti-reflexnú sa zákazníci sťažovali vyše dva roky, vznikla pritom nejedna petícia, či stránky ako staingate.org, ktorá dodnes zhromažďuje fotky poškodených strojov.
Apple nakoniec v októbri 2015 spustil bezplatný pozáručný servis pre vadné modely, verejne sa ním (narozdiel od programov ako výmena batérie v iPhone 6s) nechváli. Pre server MacRumors však nedávno potvrdil, že program stále existuje a pokračovať bude aj naďalej. Vzťahuje sa pritom na konkrétne modely zakúpené medzi júnom 2012 až 16. októbrom 2017, prípadne do troch rokov od dátumu pôvodného nákupu.
Ak chcete vedieť, či sa program vzťahuje aj na váš konkrétny model, kontaktujte najbližší Apple autorizovaný servis. Ak ste už v minulosti za opravu problému platili, mali by ste mať taktiež nárok na vrátenie peňazí.
komentárov
Nevim o jakych „konkretnich modelech“ to pisete. Program se vztahuje logicky na VSECHNY modely retiny, protoze VSECHNY displeje jsou takto postizene. Plati to tak ironicky samozrejme i pro displeje, ktere dostanete vymenou v servisu, i ty jsou opet vadne, protoze jine nez vadne neexistuji.
Je to proto, jelikoz Apple se rozhodl, ze ten problem resit nehodla, ze mu to za to nestoji, nebo ze jako firma s miliardami na uctech neni schopen zmenit vyrobni proces displeje, a ze bude i nadale 5 let+ (nevim, jak dlouho jeste hodlaji delat minulou retinu) vyrabet MBP se znamou zavadou.
Takze pokud dle tvrzeni Applu jde o jakesi „konkretni modely“, tak je to nejaky podivny druh alibismu, ktery je cistou lzi.
Taktez nechapu, proc je tento program na ubohe 3 roky od zakoupeni. Je to vyrobni vada, pres 5 let znama neresena vyrobni vada (!), a ta po uplynuti 3 let neprestava byt aktualni, naopak prudce roste pravdepodobnost, ze se projevi, pokud se tak dosud jeste nestalo.
Keďže Apple sa k situácii oficiálne nevyjadruje, tak je ťažké potvrdiť či naozaj ide o všetky Retina modely. Kľudne to tak však môže byť a „konkrétne modely“ je len frázička, ktorú Apple použil v správe pre novinárov.
Čo je to „reflekč“?
????
Robert Mihálik: Jasne, mozna to vyznelo, ze mi vadi neco na vasem clanku, ale to vubec ne, je to mineno proti Applu, kde mi vadi jeho pristup a mlzeni v teto veci.
Sveho casu jsem reklamoval kameru Canon, davno po zaruce (vice nez 4 roky), oficialni servis mi sdelil, ze jde o vyrobni vadu CCD chipu a z tohoto duvodu mi bude provedena oprava bezplatne. Takto si predstavuji pristup firmy k VYROBNI VADE. Ne tak, ze se nechame X let premlouvat, nez potaji spustime program vymeny a pak budeme vyrobni vadu uznavat jen 3 roky… to je bullshit a prostrednik zakaznikovi platicimu nemale penize za smejd.
Displeje jsou vadne skutecne vsechny, jinak si nedovedu vysvetlit, ze po vymene se problem objevi znovu a znam tech pripadu z okoli nekolik. Kdyby mel Apple k dispozici nejake bezvadne kusy, tak se toto asi nedeje.
Co delat kdyz se vada znovu projevi? Jestli mi to bezplatne znovu vymeni nebo mam smulu. Dekuji za informaci