Eddy Cue vo svojom nedávnom rozhovore na Recode Conference okrem noviniek týkajúcich sa prvých televíznych programov od Applu spomenul aj koľko predplatiteľov dosiahla Apple Music.
Aj keď o konkrétne čísla sa nepodelil, počet predplatiteľov podľa neho “už dávno prekročil 20 miliónov”. Cue dodal, že služba aj naďalej rastie a Apple bude pokračovať v jej rozširovaní.
Apple oznámil prekročenie 20 miliónovej hranice ešte začiatkom decembra, o koľko presne však Apple Music narástla za vyše dva mesiace môžeme len hádať. Ak sa však nárast nových používateľov oproti minulému roku nezmenil, odhadovať môžeme približne 21 miliónov. V septembri minulého roku totiž spoločnosť oznámila dosiahnutie hranice 19 miliónov.
Napriek stálemu rastu podľa Cuea nie je Apple s počtom zákazníkov spokojný. Dodal, že na svete je približne 100 miliónov predplatiteľov hudobných služieb, avšak hudbu počúva omnoho viac ľudí. A práve v nich vidí potenciálnych zákazníkov. Vyjadril sa taktiež na margo hudobných exkluzivít, ktorými sa Apple uplynulý rok snažil nalákať hudobných fanúšikov.
Celkom prekvapivo však podľa neho nejde o najlepšiu stratégiu, predovšetkým čo sa týka budúcnosti. Exkluzivity podľa neho nie sú pre hudobný priemysel dobré z dlhodobého hľadiska a pri Apple Music išlo len o dočasnú promo stratégiu. Cieľom Applu je údajne pracovať s danými interpretmi od začiatku do konca, nie len zaistiť ich exkluzívne práva na streaming.
Celé interview si môžete pozrieť na tomto odkaze. Cue taktiež predstavil nové relácie smerujúce na Apple Music – Carpool Karaoke a Planet of the Apps.
Prvý pohľad na Planet of the Apps, reality show z dielne Applu