Apple Music síce nemá v porovnaní so Spotify najvyšší počet platiacich užívateľov, avšak v jednej veci má oproti svojim rivalom navrch.
A tou výhodou je väčší mesačný počet jedinečných prístupov na mobilných zariadeniach. A to vďaka trojmesačnému skúšobnému obdobiu. Podľa najnovšieho reportu od analytickej firmy Verto mal vo februári tohto roku Apple Music 40,7 milióna jedinečných prístupov na mobilných zariadeniach. Verto meral túto hodnotu iba na mobilných zariadeniach, čo znamená, že číslo môže byť o niečo vyššie.
Pre porovnanie mala služba Pandora 32,6 milióna jedinečných prístupov a Spotify iba 30,4 milióna. iHeartRadio sa v rebríčku umiestnilo ako štvrté s 25,7 miliónmi jedinečných prístupov. SoundCloud zostal na piatom mieste s 25,7 miliónmi prístupov.
Podľa Verto, ktoré zbiera svoje dáta od 20,000 užívateľov v UK a US a potom ich páruje s analytickými informáciami, si firma myslí, že Apple Music dosiahlo takéto číslo vďaka svojmu bezplatnému trojmesačnému skúšobnému obdobiu, ktoré ponúka. Práve toto zdvojnásobuje počet ľudí, ktorí používajú Apple Music aplikáciu v Spojených Štátoch.
Apple už dlhšie ponúka trojmesačné skúšobné obdobie pre užívateľa, ktorý sa prvý krát prihlásil na odber, aby si tak vyskúšal službu. Zároveň sa jedná o dva mesiace dlhšie obdobie ako ponúka Spotify.
V decembri 2016 mal Apple Music viac ako 20 miliónov platiacich odoberateľov, číslo, ktoré stabilne rástlo od spustenia služby v roku 2015. Medzitým, minulý mesiac dosiahla služba Spotify 50 miliónov platiacich odoberateľov. I keď sa môže Spotify tešiť z veľkého počtu odoberateľov, stále kradne nápady od Apple. Pred nedávnom predstavil Spotify „originálnu show“ s názvom „Traffic Jams“ (Dopravné Zápchy). Teda kópiu „Carpool Karaoke“ (Karaoke v aute) show, ktorú plánoval Apple spustiť.
Podobne ako Carpool Karaoke, v ktorom budú celebrity a speváci spievať hitovky zatiaľ čo sú v aute, Traffic Jams spáruje známych hip-hopových producentov a raperov a vyzve ich aby vytvorili pesničku na zadnom sedadle v aute.