App Store Optimalizácia pre vašu aplikáciu

Množstvo mobilných aplikácií neustále rastie. V súčasnosti (január 2017) je ich počet v Apple App Store okolo 2,2 miliónov. S aplikáciou nie je ľahké preraziť, no ak chcete zvýšiť vašu šancu, riaďte sa nižšie spomenutými tipmi.

Čo to vlastne App Store Optimalizácia (ASO) znamená?

Táto otázka sa týka mobilného marketingu. Zkratka ide o proces optimalizácie mobilnej aplikácie pre lepšie umiestnenie vo výsledkoch vyhľadávania v online obchode s aplikáciami. To znamená, že čím vyššie umiestnenie aplikácia dosiahne, tým je viac viditeľná. Cieľom optimalizácie je priniesť pre aplikáciu vyššiu návštevnosť, čiže užívatelia si ju tak oveľa skôr stiahnu do svojho zariadenia.

Ako veľmi je App Store Optimalizácia dôležita?

V prvom rade môžeme povedať, že optimalizácia je dôležitá. Otázka je, ako veľmi je dôležitá. Štatistiky ukazujú, že až 63% užívateľov si stiahne aplikáciu klasickým prehľadávaním App Store. Už rozumiete, prečo lepšie pozície pre vašu aplikáciu znamenajú veľa?

Prečítajte si 7 odporúčaní pre lepšie ASO:

1. Názov
Názov je kľúčovým hráčom. Vyberte názov s najvhodnejším kľúčovým slovom. Dĺžka názvu je limitovaná do 50 znakov, no Apple odporúča cca 23 znakov a menej pre optimálnu prezentáciu na každom zariadení. Dlhé názvy môžu byť skrátené, teda užívatelia nemusia vidieť celý názov aplikácie. Taktiež používajte URL-safe-characters, teda žiadne špeciálne znaky (&, ~ a podobne) a emotikony.

2. Ikona
Ikona je pravdepodobne to prvé, čo užívatelia uvidia. Preto použite ikonu, ktorá je štýlová, jednoduchá a konzistentná s dizajnom aplikácie. Pozrite si 50 ikon aplikácií pre vašu inšpiráciu.

3. Kľúčové slová
Pozerajte na kvalitu kľúčových slov, nie kvantitu. Využite jedinečné kľúčové slová, teda tie, na ktoré chcete aplikáciu umiestniť vyššie. Myslite ako užívateľ, ktorý vyhľadáva aplikácie. Aké kľúčové slová asi použije? Maximálna dĺžka je 100 znakov (nie slov) – priestor využite rozumne. Nepoužívajte plurál kľúčového slova, ktorý ste už vložili ako singulár. Taktiež pozor na duplicity a názov aplikácie či značky konkurencie.

4. Popis
Poskytnite užívateľom zaujímavý popis, v ktorom vystihnete funkcionalitu aplikácie. Ideálny popis je stručný, pútavý a sprevádzaný krátkym zoznamom hlavných funkcií a benefitov. Dôležitý je začiatok popisu, ktorý sa zobrazuje bez kliknutia na button “viac”.

5. Screenshoty
Myslite na to, že prvý dojem je dôležitý. Určite si aj vy vyberáte aplikácie na základe screenshotov. Uistite sa, že vaše screenshoty aplikácie sú jasné a detailné a znázorňujú najlepšie časti aplikácie. Ukážte kľúčovú výhodu, prečo by si užívatelia mali vybrať práve vašu aplikáciu.

6. Recenzie
Užívatelia si s väčšou pravdepodobnosťou stiahnu aplikáciu, ktorá má vysoké hodnotenie. Preto môžete požiadať rodinu či priateľov aby si stiahli vašu aplikáciu a rozumne ju ohodnotitli :-) Nikdy si hodnotenie nekupujte, nevyzerá to dobre. Sledujte reakcie užívateľov, možno má aplikácia bug, o ktorom neviete alebo jednoducho niečo užívateľom chýba. Po vykonaní zmien dajte o tom užívateľom vedieť prostredníctvom popisu v novinkách.

7. Kategórie
Aplikáciu vhodne kategorizujte. Môžete ju zaradiť do dvoch kategórií – primárna a sekundárna. Opäť rozmýšľajte ako užívateľ. Pod akou kategóriou by danú aplikáciu vyhľadával? Porovnať a vybrať vhodné kategórie si môžete na tomto odkaze.

Záver

Možno nemáte nápad typu Flappy Bird či Instagram, no ak vytvoríte kvalitnú aplikáciu a vykonáte dôsledné ASO, vaša aplikácia má šancu preraziť a dosiahnuť tak požadované stiahnutia.

Máte tipy, ktoré pomohli vám? Podeľte sa o ne s nami v komentároch.

 

ambitas | make IT happen
Venujeme sa vývoju mobilných aplikácií akéhokoľvek zamerania. Využívame pri tom hybridné technológie, ktoré urýchľujú vývoj aplikácie. Pomáhame realizovať vaše nápady a sme partner pre váš business.
www.ambitas.sk

 

 

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť