Ako vyzerá vianočný stromček v podaní Jonyho Ivea a Marca Newsona?

Hviezdne diazjnérske duo v zložení Jony Ive a jeho austrálsky kolega Marc Newson, sa pustili do ďalšieho spoločného projektu. Navrhli svoju verziu vianočného stromčeka.

Lobby hotela Claridge v londýnskej štvrti Mayfair je každé Vianoce zdobené iným dizajnérom. Tento rok sa úlohy zhostili Ive a Newson, ich výtvor je pritom pomerne netradičný.

jony-ive-marc-newson-christmas-tree-design-claridges-london_dezeen_1704_hero

Interpretáciou ich vianočného stromčeka sa stalo celé lobby – jeho strop zdobia vetvy stromov, po stenách sa premietajú obrazy zasneženého lesa a na podlahe tancujú svetlá, ktoré menia farbu podľa denného obdobia. Inštaláciu dopĺňajú živé brezy a borovice po bokoch, vrátane malého metrového stromčeka v rohu. Ten podľa tvorcov “symbolizuje budúcnosť”.

„Je len málo vecí krajších a čistejších ako príroda, takže to bol náš štartovací bod – navrstvenie rôznych organických foriem s technológiou.

Našim cieľom bolo vytvoriť obklopujúci magický zážitok, ktorý oslavuje náš obrovský rešpekt voči tradíciám a zároveň reprezentuje naše nadšenie z budúcnosti a vecí, čo prídu.“

Jony Ive a Marc Newson sú dlhoroční priatelia a obaja sú celebrity v odvetví priemyselného dizajnu. Nejde pritom o ich prvú kolaboráciu. Pred troma rokmi boli obaja autormi jedinečného Leica fotoaparátu a spolupracujú taktiež aj v Appli – Newson sa napríklad podieľal na dizajne hodiniek Apple Watch.

Každoročná tradícia hotela Claridge sa začala v roku 2009. Odvtedy sa dizajnu vstupnej haly chopil napríklad Christopher Bailey z Burberry, či John Galliano z Dolce & Gabbana.

komentár
Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *



Články, ktoré by sa vám mohli páčiť
pokračovanie článku

Apple predstavil iPhone 16e

Tak ako sa čakalo, Apple naozaj predstavil nový vstupný model do svojej ponuky. Firma ho však začala predávať pod menom iPhone 16e.
Apple Maps
pokračovanie článku

Apple Maps možno začnú zobrazovať reklamy

Niet divu, že Apple sa eventuálne pokúsi monetizovať väčšinu svojich služieb. No zatiaľ čo niektoré služby vyslovene vyžadujú aktívne predplatné, iné si budú musieť na seba zarobiť same, v záujme zachovania bezplatnosti.