O nepekných praktikách Applu v súvislosti s Touch Disease sme vás už informovali v samostatnom článku. Od prvých hlásení už uplynul mesiac, no spoločnosť doteraz nevydala žiadne vyjadrenie k problému. Reputácii to nepomáha, keďže počet žalobcov rastie.
Dôvodom pre žalobu je, že spoločnosť Apple odmieta opraviť vlastnú chybu zadarmo. Namiesto toho ponúka zákazníkom možnosť kúpiť si refurbished model za cenu 329 dolárov. Ide však len o dočasné (a drahé) riešenie, keďže problém sa prejavuje aj na týchto náhradných kusoch. Je len otázkou času, kedy sa problém znovu prejaví. Výmena displeja nepomôže, keďže problém sa týka čipu na základnej doske. Ten nie je na doske veľmi dobre upevnený a postupom času sa môže zo svojho miesta uvoľniť.
Na stranu Applu sa v tejto kauze nepridávajú ani jeho vlastní pracovníci. Päť zamestnancov Genius Baru potvrdilo, že Apple vie o probléme dlhší čas, ale nechce o ňom informovať zákazníkov. Rovnako tak vie o dvoch žalobách, ktoré boli podané v Kalifornii a Utahu. Vzhľadom k spoločným znakom oboch žalôb Apple požiadal o spojenie týchto žalôb do jednej veľkej, čím by sa ušetrili zdroje v americkom súdnictve. Žaloba v Kalifornii je pritom oveľa významnejšia. K prípadu sa totiž pridali tri právnické firmy, pričom jednu z nich už kontaktovalo 10 000 poškodených zákazníkov. V druhej firme pre zmenu pracuje bývalý federálny sudca Kalifornie.