Vstúpiť do sveta mobilov sa už pokúšali všetky významné herné spoločnosti. Nintendo na to išlo cestou softvéru a s Pokémon GO sa mu podarilo ovládnuť letné prázdniny. Sony pred niekoľkými rokmi prišlo s platformou PS Mobile, ale tá mala prakticky rovnaký (ne)úspech ako PlayStation Vita.
Sony tak nakoniec prestalo predávať Xperiu Play a postupne pre ňu vypustilo softvérovú podporu. Mobilný PlayStation Store bol vypnutý a hráči si mohli svoje zakúpené hry preniesť na PlayStation Vita. Jednalo sa samozrejme o hry z PS1, keďže Xperia Play mala vstavaný emulátor pre prvý PlayStation a vysúvací gamepad, čo využili aj ďalšie emulátory. Sony však plánuje comeback a do marca 2018 vydá 5 hier na mobily. Pôjde pritom o populárne PlayStation značky, ku ktorým patrí napríklad Ratchet & Clank, Uncharted alebo Crash Bandicoot.
Sony zatiaľ neprezradilo detaily k novým mobilným hrám a tak môžeme len špekulovať, akým smerom sa vydá. Môže sa vydať cestou Nintenda a vydávať špeciálne hry pre mobily. Alebo môže vydávať staršie hry z PS1, podobne ako Square Enix vydáva prvé diely Final Fantasy a Tomb Raider. Sony sa zrejme chce vstupom na mobilný trh brániť, keďže momentálne čelí poklesu predajov konzol vo svojej vlastnej domovine. Naopak, mobilné hry tvoria vyše 50% príjmov. Práve preto chce Sony vydávať hry najprv v Japonsku a Ázii a až neskôr ich sprístupniť zvyšku sveta.
Je však Sony garantovaný rovnaký úspech ako Nintendu? Analytici a aj CEO poradenskej firmy Kantan Games sa zhodli, že herné značky Sony jednoducho nemajú takú silu ako Super Mario, Zelda alebo Pokémon. “Sony nemá takú istú silu ako IP Nintenda. Ich produkcia sa ani zďaleka nepribližuje Mariovi,” tvrdí Serkan Toto, CEO firmy. “Ak sa im nepodaria prvé hry, ich biznis s mobilnými hrami dopadne ako biznis s prenosnými hrami. Dnes už nikto nerozpráva o PlayStation Vita,” dodáva.