Apple Watch sú prvým produktom Tima Cooka a práve od ich úspechu môže závisieť budúcnosť súčasného vedenia spoločnosti. Mnohí analytici sa vyjadrili, že ak budú hodinky úspešné, môže to symbolizovať, že vo vedení spoločnosti je muž, ktorý dokázal nahradiť Steva Jobsa. Avšak, hodinky Apple Watch to majú ťažké.
Ako uviedla agentúra IDC, na ktorej počty sa veľakrát odvoláva aj Apple a iné veľké spoločnosti, predaje klesli o 70%. Kým v priebehu leta 2015 Apple ovládol trh so 70,2% podielom a 3,9 miliónmi predaných kusov, tento rok ich bolo výrazne menej. Agentúra uvádza, že v čase od júna do septembra Apple predal 1,1 milióna hodiniek a jeho podiel klesol na 41,3%. Na druhom mieste sa nachádza Garmin s 600 000 hodinkami a 20,5% podielom. Oproti minulému roku si výrazne polepšil: Vtedy mal 2,3% podiel. Samsung si zachoval tretie miesto so 400 000 hodinkami a 14,4% podielom.
Za zmienku ale určite stojí, že predaje smart hodiniek klesli o vyše polovicu. Kým cez leto 2015 výrobcovia predali 5,6 milióna hodiniek, tento rok to bolo 2,7 milióna. Môže za to zrejme fakt, že nikto z najväčších hráčov v tom čase nemal na trhu nové hodinky – Apple Watch Series 2 vstúpili do predaja až na jeseň a Samsung Gear S3 sa ešte ani nepredávajú.