Apple včera večer vydal novú reklamu na svoj MacBook Pro s Touch Barom. Laptop v nej porovnáva s kľúčovými vynálezmi ľudstva.
V takmer dvojminútovom spote sme svedkami kompilácie tých najdôležitejších vynálezov všetkých čias za doprovodu Rossiniho William Tell Overture a nekonečnej rady explodujúcich žiaroviek. Po technickej stránke je video takmer dokonalé, tak ako sme od Designed in California zvyknutí.
Naozaj je ale na mieste staviať Touch Bar na rovnaký piedestál spolu s vynálezom kolesa, Newtonovou teóriou gravitácie, parným strojom, či hoci aj toaletným papierom? Touch Bar je ako vstupné zariadenie ešte len v plienkach, je však skutočne inovatívne aspoň do takej miery ako multi-touch rozhranie, či myš, ktoré sa vo videu objavili tiež? Ani prvé recenzie sa na pridanej hodnote novinky zatiaľ nevedia zhodnúť.
https://www.youtube.com/watch?v=ROEIKn8OsGU
Apple to zrejme nemyslel úplne v zlom – slogan na konci videa odkazuje, že “nápady posúvajú svet vpred” a nový MacBook je jednoducho nástrojom na ich realizáciu. Vo výsledku však toto posolstvo môže vyznieť pomerne arogantne, dokonca až povýšenecky. Podobne ako aj samotná rétorika spoločnosti v posledných mesiacoch.
komentár
Prirovnanie dotykovej tyčinky k toaletnemu papieru je najvystiznejsie :-) Ukazuje, kam smeruje Apple so svojou bohorovnostou :-(